Jurnalistul Pavel Zingan într-un interviu cu Irina Gulca, product manager business banking la maib
Irina, salut! Din câte știu, în calitate de manager de produs, gestionezi mai multe produse legate de business, e adevărat?
Da, toate produsele mele se referă la persoane juridice. Acestea sunt depozitele, tranzacțiile în valută (FOREX) și pachetele de servicii business.
Ce presupun pachetele business?
Ideea lor a apărut atunci când am analizat modul în care clienții maib aleg produsele și serviciile băncii. Am observat că poate fi dificil pentru un client să aleagă dintr-o listă lungă de servicii exact ceea de ce are nevoie, în funcție de mărimea și tipul activității sale. Pentru ca clientul să nu fie nevoit să calculeze cât costă fiecare serviciu individual și modul de accesare a acestuia, am decis să-i facilităm alegerea, astfel încât să aleagă un pachet întreg, care include deja anumite produse și servicii ale băncii.
Totuși, nevoile clienților sunt destul de diferite, nu-i așa?
Din acest motiv am creat patru tipuri de pachete care se potrivesc aproape tuturor tipurilor de clienți, fiecare client găsind gama de servicii care se potrivește afacerii sale.
Te referi la segmentul întreprinderilor mici și mijlocii?
Da. Am început cu start-upuri, cu întreprinderi care abia își începuseră activitatea. Pentru începători, avem un pachet în care oferim clientului posibilitatea de a utiliza pachetul gratuit timp de șase luni. Pachetul respectiv se numește start.
Ce este inclus gratuit în acest pachet?
Deschiderea și administrarea contului sunt incluse, precum și un anumit număr de plăți, astfel încât clientul să se poată obișnui și adapta practic la conlucrarea cu banca, deoarece pentru el este prima experiență.
Există criterii clare pentru ceea ce se consideră a fi un start-up sau un business începător?
Desigur. Această definiție se aplică tuturor companiilor care au fost constituite în ultimele 12 luni.
Care pachet urmează după start?
Forte. Este orientat către companiile care s-au stabilizat deja în afaceri și care încep să crească și își măresc rulajul. Pentru acestea, am inclus mult mai multe plăți lunare pe care o companie le poate face gratuit. De asemenea, pachetul forte presupune deschiderea și întreținerea gratuită a unui card business.
Ai menționat frecvent despre plățile lunare gratuite. Cum se transpune asta în cifre?
Voi prezenta datele privind toate pachetele. Pachetul start oferă până la cinci plăți gratuite pe lună (și încă 20 pentru start-upuri), forte - 40, pro - 80 și extra – un număr de plăți nelimitate.
Deci, trecem treptat la pachetul pro?
Acest pachet este potrivit companiilor cu cifre de afaceri mai mari, cu necesitatea de a efectua operațiuni frecvente în valută străină. Cu acest pachet, compania are dreptul să negocieze cursul de schimb atunci când cumpără sau vinde valută, pentru a primi numerar cu discount. Pachetul pro are, de asemenea, opțiuni suplimentare pentru companiile din sectorul IT. Acest lucru reprezintă o oportunitate de a transfera gratuit fonduri către persoane fizice în afara proiectelor de salarizare, deoarece companiile IT atrag adesea diverși specialiști fără ca aceștia să fie angajați permanent. De asemenea, limita privind deschiderea gratuită a cardurilor business a fost eliminată pentru această categorie de companii.
Nu am discutat despre pachetul extra.
Propun ca la sfârșitul interviului să oferim un link către un tabel comparativ pentru toate pachetele, astfel încât cititorii să poată compara toate pachetele pe o singură pagină. Ceea ce aș dori să subliniez despre pachetul extra este că acesta prevede alocarea unui manager personal. Clientul poate apela la el pentru a rezolva orice probleme . De asemenea, după cum am menționat, pachetul extra oferă gratuitate pentru un număr nelimitat de plăți lunare în moneda națională, iar în ceea ce privește valuta străină, pe lângă posibilitatea de negociere a cursului de schimb valutar, există posibilitatea de a efectua o investigație gratuită, în cazul în care plata valutară nu a ajuns la beneficiar sau posibilitatea de anulare a ei.
Aceste pachete au fost elaborate treptat, studiind nevoile clienților maib business?
Nu, ar fi o greșeală să nu luăm în considerare interesele anumitor clienți atunci când elaborăm pachetele, motiv pentru care am lansat cele patru pachete simultan, începând cu 1 ianuarie 2024.
A fost necesar ca pachetele să fie îmbunătățite în mod semnificativ în ultimul an?
Am fost foarte bine pregătiți pentru lansarea lor și nouă luni de muncă au confirmat că pachetele au fost elaborate la un nivel aproximativ optim. Cu excepția faptului că în pachetul pro am finalizat subiectul plății dividendelor către fondatori. Fondatorul nu întotdeauna face parte dintr-un proiect de salarizare și noi am echivalat plata dividendelor cu plata salariilor.
Ce servicii noi îi așteaptă pe deținătorii de pachete?
Acestea se referă la digitalizarea în continuare a activității maib. În curând, va fi posibilă negocierea cumpărării valutei străine online, fără a suna la bancă. Aceleași schimbări se vor aplica și pachetelor business în sine, clienții vor putea să le selecteze online și, la necesitate, să le schimbe, să facă upgrade-uri, pe măsură ce afacerea lor crește.
Mulțumesc pentru interviu! Sunt sigur că audiența business va putea beneficia de informații sistematizate despre pachetele business de la maib. Și, așa cum bine ai sugerat, să lăsăm la sfârșitul interviului un link către tabelul comparativ al pachetelor business.