sesizări ale clienţilor
Dragă client,
Îți mulțumim că ești alături de noi și regretăm dacă ceva nu a funcționat pe măsura așteptărilor tale în relația cu maib.
În cazul în care ești nemulțumit de calitatea produselor și serviciilor maib sau ai întâmpinat o situație neplăcută în colaborarea cu noi, te rugăm să ne semnalezi această situație prin una dintre metodele mai jos menționate:
- prin telefon, apelând:
- 1313 (apeluri numai din Republica Moldova, cu tarif standard, disponibil 24/7 din orice rețea), pentru persoane fizice;
- 1314 (apeluri numai din Republica Moldova, cu tarif standard, disponibil 24/7 din orice rețea), pentru persoane juridice;
- +373 22 45 06 03 (număr cu tarif standard, disponibil din orice rețea din străinătate);
- e-mail, la adresa electronică info@maib.md;
- completând formularul disponibil pe site, în secțiunea Contacte, opțiunea „experienta ta contează”;
- în orice agenție / sucursală a maib;
- prin scrisoare la adresa: maib, str. 31 August 1989, nr.127, mun. Chișinău, MD-2012 Republica Moldova.
Pentru a ne ajuta să investigăm cât mai bine și rapid situația semnalată și să-ți oferim un răspuns în cel mai scurt timp, te rugăm să indici în sesizare următoarele informații:
- date de identificare:
- clienții persoane fizice: nume, IDNP, număr de telefon de contact;
- clienții persoane juridice: denumirea companiei, IDNO, număr de telefon de contact;
- statutul persoanei care depune sesizarea (titular/împuternicit/reprezentant);
- data la care ai întâmpinat problema sesizată;
- descrierea cât mai detaliată a situației sesizate;
- anexarea oricăror documente care ar putea ajuta verificarea rapidă a situației sesizate;
- modalitatea aleasă pentru primirea răspunsului la sesizare (în scris, telefonic sau prin e-mail).
Să știi că imediat cum recepționăm sesizarea ta, aceasta parcurge mai multe etape:
- primirea și înregistrarea sesizării. În cazul în care vei dori, vei putea solicita numărul de înregistrare prin oricare dintre modalitățile de contact mai sus menționate;
- examinarea sesizării, care include:
- investigarea problemei semnalate într-un mod obiectiv și responsabil, în conformitate cu legislația în vigoare;
- identificarea erorilor care au condus la starea de fapt și implementarea rapidă a măsurilor necesare remedierii acestora;
- expedierea răspunsului, care va conține rezultatul examinării, punctul de vedere oficial al Băncii, motivarea acestuia și măsurile care au fost sau urmează a fi luate cu privire la produsele / serviciile pe care le utilizezi.
Cu toate că intenția noastră este să îți răspundem cât mai repede posibil, sunt aspecte, în anumite situații excepționale (de exemplu, corespondența cu partenerii băncii, obținerea unor documente arhivate, investigații / operațiuni complexe etc.), care pot prelungi timpul necesar pentru verificări și remediere.
Adresări Uzuale
Se referă la tranzacții obișnuite, solicitări de informații despre produse și servicii.
Termen de răspuns: maximum 5 zile lucrătoare.
Adresări Funcționale
Au caracter tehnic și includ solicitări legate de servicii digitale, erori de funcționalitate, detalii de calcul al penalităților, și altele.
Termen de răspuns: până la 7 zile lucrătoare.
Adresări Complexe
Se referă la cazuri de fraudă, litigii, investigații ce necesită colaborarea cu instituții sau parteneri externi.
Termen de rezoluție: până la 15 zile lucrătoare, cu posibilitatea prelungirii în cazuri excepționale, dar nu mai mult de 30 zile lucrătoare.
Veți fi informați în legătură cu stadiul și actualizările adresării, asigurând o comunicare clară și transparentă.
Regulamentul privind mecanismele de soluționare a adresărilor în cadrul maib
Autoritatea de supraveghere în domeniul protecției consumatorilor de servicii financiare este Comisia Națională a Pieței Financiare. Reclamațiile pot fi depuse: prin e-mail (respectându-se reglementările cu privire la forma electronică – cu aplicarea semnăturii electronice) la adresa office@cnpf.md sau prin intermediul oficiilor poștale: la sediul CNPF, în cutia poștală amplasată la intrare în sediul instituției (mun. Chișinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 77). Numărul de telefon dedicat consumatorului este 022 85 95 95, apel cu tarif normal conform rețelei și tipului de abonament al apelantului.
Te asigurăm că sesizarea ta este foarte valoroasă pentru noi și contribuie la îmbunătățirea experiențelor pe care le creăm și a activității noastre, în ansamblu. Practic, prin sesizarea depusă ne ajuți să devenim mai buni și îți mulțumim pentru asta.
Cu apreciere,
Echipa maib