securitate și antifraudă
Securitate şi antifraudă
În fiecare zi depunem eforturi susţinute pentru protejarea banilor tăi, asigurarea confidenţialităţii datelor personale şi securităţii tranzacţiilor bancare. În prezent, răufăcătorii utilizează diverse scheme frauduloase pentru a înşela utilizatorii şi a sustrage sume mari de bani de pe cardurile lor. De aceea pentru noi e important să descoperi, să notifici şi să previi o tentativă de fraudă. |
Rămâi vigilent şi nu divulga nimănui informaţii despre datele bancare!
Cum să-ţi securizezi cardul?
Pentru ca tu să ai parte de o experienţă cât mai sigură atunci când achiţi cu cardul la comercianţi, recomandăm să respecţi câteva reguli de bază:
|
Securitatea tranzacţiilor cu cardul pe Internet
Internetul a devenit foarte atractiv pentru infractorii cibernetici, care folosesc metode ingenioase pentru a obţine bani sau informaţii bancare confidenţiale de la potenţialele victime. Plăteşte online în condiţii de maximă siguranţă:
Nu sunt considerate frauduloase tranzacţiile, completate cu toate elementele de siguranţă ale cardului şi autorizate prin codul unic primit prin SMS. Pentru primirea unui transfer de bani pe cardul bancar este suficient doar numărul de card, numele şi prenumele tău. Atât! |
Cele mai frecvente sunt:
|
Ce este ingineria socială
Ingineria socială include multe forme de manipulare psihologică prin telefon sau reţele de socializare pe care atacatorii le folosesc asupra victimelor. Scopul este de a face victimele, în cazul nostru, clienţii maib să acţioneze împotriva raţiunii lor şi să împărtăşească informaţii confidenţiale. În aceste condiţii, ai grijă cu cine discuţi şi ce informaţie oferi interlocutorului, în special dacă este vorba despre date care te pot face vulnerabil mai târziu. Ce prevede ingineria socială prin telefon (Vishing)
E o metodă frauduloasă prin care poţi fi contactat telefonic sau prin servicii de mesagerie (Viber, Telegram, Watshapp) de către răufăcători. Aceştia pretind a fi angajaţi maib şi îţi solicită informaţii cu caracter confidenţial sub diferite pretexte. De exemplu, pentru a confirma efectuarea unei operaţiuni bancare privind transferul de bani. Recomandări:
|
Ce este phishing-ul sau metoda ”Furt de identitate”
Phishing-ul este unul dinte cele mai întâlnite atacuri cibernetice. El este folosit pentru a obţine informaţii personale, cum ar fi date despre contul bancar sau despre modul de accesare online a acestuia. De obicei, acest tip de atac apare ca un mesaj expediat prin e-mail, care pretinde să fie de la bancă şi care-ţi cere să dai click pe un link sau un ataşament. Acest link te direcţionează către un site fals, dar care reproduce foarte bine pagina oficială a maib. În felul acesta sunt capturate informaţii bancare şi personale confidenţiale, precum nume şi prenume, adresa, codul numeric personal IDNP, numărul de card, parolele de acces etc. Recomandări:
|
Fraude sub formă de oferte sau bonusuri fictive primite prin reţelele de socializare
|
Ce este smishing-ul
Smishing (combinaţie de cuvinte dintre SMS şi Phishing) este încercarea de a te induce în eroare prin mesaje text pentru obţinerea de date personale, bancare ori de securitate. De regulă, primeşti mesaje cu următorul conţinut: “Felicitări! Ai câştigat premiul “X”. Pentru a ridica premiul te rugăm să distribui acest mesaj către 5 prieteni şi să completezi formularul cu datele tale personale/datele cardului (număr card, data expirării, CVV).” Recomandări:
|
Ce presupune COVID 19 Scam
Adaptaţi la contextul actual, infractorii au dezvoltat rapid escrocherii tematice COVID 19 prin care urmăresc obţinerea de foloase necuvenite. Potenţialele victimele sunt contactate telefonic sau primesc mesaje prin intermediul reţelelor de socializare (Facebook, Odnoklasniki, Vkontakte etc.) de la prieteni sau rude, a căror conturi au fost sparte. Sub pretextul acordării unui ajutor pentru tratament, li se solicită o anumită sumă de bani sau datele bancare personale pentru efectuarea unui transfer bănesc. Recomandări:
|
|