Dumitru Duca. Despre viitoarele actualizări în aplicația maibank

Dumitru Duca, Product Owner Retail Daily Banking la maib, într-un interviu cu jurnalistul Pavel Zingan

Dumitru, salutare! Urmăresc atent dezvoltarea aplicației maibank și sunt tot mai flatat de noile servicii și funcționalități, consecvența băncii fiind admirabilă, deoarece digitalizarea s-a dovedit nu doar o declarație.

În opinia mea, pentru o bancă „clasică”, tot ceea ce se întâmplă acum este, pur și simplu, uimitor. Nu lucrez în bancă de foarte mult timp, anterior am lucrat pentru piața americană - m-am ocupat de o aplicație pentru legalizarea notarială online, dar și de marketing pentru o companie de logistică. Este pentru prima dată când lucrez într-o companie mare care dezvoltă un produs în Republica Moldova, într-o bancă, și dacă la început am fost sceptic în privința faptului că banca se va transforma atât de repede, acum sunt încântat. Sunt recunoscător că maib mi-a oferit oportunitatea de a face parte din echipa maibank și de a atinge progresul care a devenit un factor determinant pe piața bancară din Republica Moldova.

Să vorbim un pic despre noutăți și actualizări recente în digital.

Am lansat o funcționalitate foarte interesantă pentru instituțiile din domeniul bugetar. Până de curând, atunci când te angajai la un nou loc de muncă, ți se impunea de fapt un nou card pe care ți se plătea salariul. Acum, dacă am un card maib și mă angajez la un spital public sau la un minister, este suficient să deschid maibank, indic noul loc de muncă, îmi conectez cardul și primesc salariul pe el.

Urmează această dezvoltare și în cazul companiilor private?

Bineînțeles, acesta va fi următorul pas. Este o opțiune utilă și necesară atât pentru angajat, cât și pentru angajator.

Deocamdată nicio aplicație bancară din Moldova nu oferă posibilitatea de a analiza cheltuielile. Lucrați cumva la acest aspect?

Credem că vom fi primii pe piață. Planificăm nu doar analiza și clasificarea cheltuielilor, dar și bugetarea acestora. Astfel, se vor putea stabili limite de cheltuieli și, opțional, vom fi notificați că am depășit cheltuielile planificate, de exemplu, pentru benzină. Acesta va fi un bun consilier financiar.

Dar banca nu are niciun beneficiu direct de la această funcționalitate. De ce investiți în dezvoltarea acesteia?

La WEB Summit în Lisabona am cunoscut un coach extraordinar, care ne-a schimbat viziunea privind strategia de dezvoltare a aplicațiilor. Da, poate că aceasta are niște funcționalități care nu aduc profit direct băncii, dar nimic nu leagă mai puternic clientul de bancă decât un ecosistem financiar confortabil creat pentru el, în care clientul își gestionează viața, iar noi îi suntem copilot. În viitor, maibank va deveni o platformă comună pentru multe servicii, am stabilit într-adevăr un curs pentru neo-banking și ne îndreptăm în mod constant în această direcție.

Am un sfat de final. Dezvoltă un demo pentru maibank, astfel încât cei care nu sunt clienți maibank să poată simți avantajele aplicației.

Deja lucrăm la o platformă pentru utilizatorii care nu sunt clienți, astfel încât aceștia să poată vedea întreaga gamă de servicii, să utilizeze calculatorul, să analizeze proiectele salariale și, dacă doresc, să deschidă și să primească imediat un card fără a veni la bancă.

Acest site folosește cookies. Prin continuarea navigării, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Ok