Ghid pentru clienți: care sunt semnele unei scheme de fraudă telefonică și cum să nu cazi în plasa escrocilor

În perioada sezonului rece, în care statul acordă compensații pentru plata serviciilor comunale, fraudatorii urmăresc să obțină informații confidențiale de la clienți printr-o nouă schemă de escrocherie, pretinzând că sunt angajați ai Casei Naționale de Asigurări Sociale (CNAS).

În acest ghid vei descoperi cum funcționează aceste scheme, cum să le recunoști și ce măsuri să iei pentru a nu cădea în plasa escrocilor.

Cum se desfășoară tentativele de fraudă

Victimele sunt contactate de către escroci prin intermediul telefonului sau mesajelor pe rețelele sociale, pretinzând că sunt angajați CNAS. Sub pretextul unui ajutor social sau compensațiilor financiare, aceștia solicită informații precum numărul cardului bancar, codul CVV sau confirmarea unui cod OTP (One-Time Password) primit prin SMS. Prin metode de manipulare și câștigarea încrederii, fraudatorii încearcă să obțină acces la conturile bancare.Cum putem evita fraudele

  1. Nu oferi informații confidențiale prin telefon: niciodată nu furniza date personale sau detalii bancare persoanelor necunoscute care te contactează telefonic;
  2. Verifică identitatea apelantului: închide apelul și contactează banca la care te deservești sau instituția în cauză, apelând numărul afișat pe site-ul oficial sau pe cardul bancar;
  3. Fii sceptic(ă) față de apelurile care induc urgență sau panică: escrocii încearcă adesea să creeze o stare de urgență pentru a te determina să acționezi fără să gândești critic;
  4. Evită accesarea linkurilor necunoscute: nu da curs solicitărilor de a instala aplicații sau de a accesa linkuri primite de la necunoscuți.

Fraudele telefonice pot fi prevenite prin informare și vigilență. Asigură-te că ții cont de aceste informații chiar și în situații care par a fi urgente sau alarmante și contactează imediat banca dacă ai o suspiciune că ai fi ținta unei tentative de fraudă.

Iar dacă ai devenit victima unui caz de fraudă, blochează temporar cardurile din aplicație și apelează imediat Contact Center la 1313 sau anunță-ne la infofraud@maib.md.

Cu grijă,
Echipa maib

Acest site folosește cookies. Prin continuarea navigării, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Ok