În 2021 vom continua să aducem plusvaloare în relația cu clienții prin prisma portofoliului de produse bancare digitale de la MAIB

Lumea în care trăim se digitalizează cu o viteză și mai mare sub influența pandemiei Covid-19. Suntem tot mai prezenți online, tot mai implicați, iar cerințele față de experiența noastră de utilizatori cresc și ele, fiind ghidate și de îmbunătățirea continuă a aplicațiilor pe care le utilizăm, optimizarea timpului necesar căutării sau realizării unor acțiuni. Cum contribuie la sprijinirea afacerilor instrumentele bancare digitale vom afla de la Vicepreședintele Comitetului de Conducere al Moldova Agroindbank, Oleg Paingu.

- Cum au evoluat în această perioadă serviciile digitale?

- Programul de digitalizare este una dintre direcțiile strategice ale băncii, implementarea căruia, în condițiile actuale, a adus multiple beneficii clienților noștri. În contextul pandemiei, proiectele pe care le implementăm s-au dovedit a fi de mare ajutor contabililor și agenților economici, care au reușit să-și îmbunătățească productivitatea și să își protejeze sănătatea. Din momentul declarării stării de urgență am considerat oportun să încurajăm utilizarea produselor electronice. Internet Bankingul, Mobile Bankingul, MAIBusinessBot, extrasele electronice au fost produsele extrem de necesare care au asigurat buna funcționare a activității companiilor.

Serviciul Internet Banking (Bank Flex) de la MAIB oferă nu doar comoditate, accesibilitate, dar și sporește viteza de a obține informații de la bancă, de a realiza diverse operațiuni bancare și optimizează munca propriu-zisă a contabililor. Aceste beneficii provin din funcționalitățile oferite de Bank Flex, iar una dintre cele mai apreciate este modulul EASI Banking. Acesta permite integrarea sistemului 1C contabilitatea întreprinderii cu Internet Bankingul de la MAIB. În această perioadă au evoluat și cele două servicii care, de asemenea, favorizează schimbul rapid de informații - MAIBusinessBot și MAIBusiness. MAIBusinessBot oferă într-un mod foarte convenabil din aplicațiile de mesagerie Telegram sau Viber acces instant la solduri, extrase sau notificări, iar MAIBusiness este mai mult o prerogativă a conducătorilor de întreprinderi, care pot foarte ușor, doar cu ajutorul telefonului mobil să aprobe tranzacții și acte nemijlocit din aplicația mobilă.

Este de menționat faptul că extrasele electronice furnizate de MAIB la e-mail sunt semnate electronic, au valoare juridică și pot fi prezentate unor terți, inclusiv autorităților fiscale.


- Una dintre cele mai afectate sfere este cea a comerțului. Cum s-a materializat suportul băncii în raport cu companiile din acest segment?

- Suplimentar soluțiilor pentru vânzare la distanță clasice: E-commerce, POS-terminale mobile și MAIBPay am dezvoltat o platformă proprie pusă la dispoziția comercianților pentru a-și vinde ușor marfa. Cu o experiență de peste 15 ani, MAIB este lider incontestabil pe segmentul soluțiilor pentru comerțul electronic, asigurând cu peste 6300 de POS terminale rețeaua de acceptare a cardurilor, ceea ce reprezintă peste 30% din piață. În acest an am mers chiar mai departe și am lansat primul magazin online pe piața financiar-bancară - Totul.online. Marketplace-ul Totul.online oferă antreprenorilor care nu dețin un site de vânzări propriu sau își doresc un canal suplimentar de vânzări posibilitatea de a utiliza o platformă gata creată. Fără investiții suplimentare agenții economici își pot vinde marfa online: rapid, ușor, cu achitarea direct în cont. O altă soluție bancară înalt apreciată de mediul de afaceri în perioada de pandemie a fost încasarea gratuită a numerarului din activitatea comercială 24/7 la bancomatele de ultimă generație Cash-In. Iar pentru a facilita depunerea numerarului pe cardul bancar a fost lansat serviciul Cash-In by Code. Depunătorul nu e neapărat să dețină un card bancar. Trebuie doar să se apropie la un bancomat de tip Cash-In cu codul transmis de comerciant. Bankingul în ziua de astăzi oferă soluții simple și plus de comoditate pentru afacerile din diverse zone de activitate.

 

- Facilitățile digitale propuse de bancă nu se rezumă la cele acordate companiilor. Care sunt inovațiile oferite angajaților acestora?

 

- Angajații întreprinderilor care primesc salariul pe cardul bancar, dar și oricare dintre persoanele fizice care se deservesc la MAIB beneficiază de soluții digitale care le oferă posibilitatea de a realiza o varietate de operațiuni fără a veni la bancă, oricând și oriunde s-ar afla. Aplicația mobilă MAIBank are un șir de avantaje inclusiv de educație financiară, permițându-le utilizatorilor să-și organizeze cheltuielile, punându-le la dispoziție analiza financiară a cheltuielilor efectuate. Dincolo de serviciile de bază cum ar fi vizualizarea soldului și gestionarea conturilor, MAIBank permite realizarea plăților între conturile interne, achitarea serviciilor comunale, a altor plăți, inclusiv cele către trezorerie. De asemenea, pot fi efectuate și transferuri P2P - de la card la card, dar și transferuri T2C care permit înregistrarea banilor transmiși prin sisteme de transferuri bănești direct pe cardul bancar în aplicația MAIBank. Una dintre noile funcționalități implementate în acest an este deschiderea depozitelor direct din aplicația mobilă. În timp de doar câteva minute clienții MAIB (persoane fizice) pot deschide un depozit în lei, euro sau dolari, beneficiind de o dobândă mai avantajoasă decât în sucursale. O altă funcționalitate nouă în aplicația MAIBank, este posibilitatea de a deschide conturi curente în: MDL, USD, EUR, RON, RUB, UAH, GBP, CHF în doar 2 minute, fără a ieși din casă sau a sta în rând la ghișeu. Prin intermediul aplicației MAIBank clienții băncii pot extrage și depune la bancomate bani prin serviciile Cash by Code și Cash In by Code. Dezvoltarea serviciilor digitale pentru angajații companiilor a avut loc atât online, cât și offline. În acest sens menționez că, de curând, am creat posibilitatea de a efectua schimbul valutar la bancomatele băncii, 24/7, fără a fi necesară vizita la bancă.


- Ce planuri de dezvoltare aveți în continuare?

Efortul băncii în promovarea strategiei „go digital” a fost apreciat atât de clienții MAIB, cât și de experții internaționali. În acest an, prestigioasa publicație internațională „Global Banking and Finance Review” a oferit MAIB premiul pentru cea mai digitalizată bancă din țară. Ne bucură faptul că a fost remarcată creșterea serviciilor digitale ale MAIB și alinierea acestora la cele mai bune standarde IT și practici bancare. Clienții vor solicita în continuare servicii digitale performante, iar banca va fi consecventă și va dezvolta noi produse digitale și funcționalități în aplicațiile mobile. Ne propunem să investim consistent pentru a asigura o experiență de utilizator superioară atât pentru clienții din mediul de afaceri, cât și pentru persoanele fizice. În 2021 vom continua să aducem plusvaloare în relația cu clienții prin prisma portofoliului de produse bancare digitale și să implementăm funcționalități noi, utile, care să ofere experiențe de calitate.


Vă mulțumim pentru interviu!

 

Источник: fisc.md

Acest site folosește cookies. Prin continuarea navigării, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Ok