Numărul utilizatorilor serviciului Internet Banking de la MAIB şi a tranzacţiilor efectuate prin acest sistem creşte constant în ultimii ani, relevând un interes ascendent al clienţilor pentru serviciile la distanţă. Conform rezultatelor, în anul 2016 numărul total de abonaţi la sistemul Internet banking al MAIB a crescut cu 16% faţă de anul precedent, iar cel al accesărilor de sistem - cu 40%.
Pe parcursul anului 2016, prin intermediul Internet Banking au fost efectuate peste 764 mii de tranzacţii financiare. Utilizatorii au folosit Internet Banking pentru transferuri din/în conturi curente în MDL sau valută străină, conturi de card şi depozit, achitarea creditelor, mărfurilor şi serviciilor către furnizori (inclusiv serviciile comunale), plăţi programate, consultarea stării conturilor, obţinerea extraselor din conturi şi a cursului de schimb valutar ş.a., numărul acestora fiind în creştere faţă de anul precedent cu 66%. Accesările informative s-au majorat cu 39%, iar pentru consultarea cursului valutar - cu 26%. Merită de remarcat că printre aceste operaţiuni creşte popularitatea tranzacţiilor de schimb valutar (Forex). În 2016 acestea au atins o pondere de 9% în totalul de operaţiuni.
“MAIB ţine pasul ultimelor tendinţe în prestearea serviciilor financiare înalt tehnologizate şi ne bucurăm că această strategie dă rezultate. Internet Banking este un instrument cu ajutorul căruia orice client, de la student până la pensionar, îşi poate gestiona eficient şi rapid resursele financiare. Cred că este în responsabilitatea noastră, ca cea mai mare bancă din Moldova, să oferim clienţilor servicii moderne şi sigure, care să le sporească încrederea în sistemul bancar”, a declarat Oleg Paingu, Vicepreşedintele Comitetului de Conducere al MAIB.
Datele băncii din ultimii ani arată un interes sporit pentru serviciile la distanţă, sistemul Internet Banking fiind utilizat din ce în ce mai mult de clienţii MAIB de pe întreg teritoriul ţării, de la Lipcani până la Vulcăneşti. La fel ca şi Internet Banking, foarte popular a devenit serviciul Mobile Banking. Prin intermediul acestuia, clienţii pot efectua acelaşi spectru de operaţiuni bancare ca şi prin Internet Banking, doar că de pe telefonul mobil. Pentru a facilita accesul şi utilizarea tuturor serviciilor la distanţă, MAIB le-a sistematizat şi le-a încorporat în meniul MAIB ON-LINE, care poate fi accesat pe pagina de start a băncii www.maib.md.
Menţionăm că MAIB este prima bancă din Moldova, care a implementat pe piaţa autohtonă serviciile bancare la distanţă pe platforma unică Bank Flex MultiChanel. Toate plăţile on-line, efectuate prin intermediul sistemului Internet Banking sunt protejate de cele mai înalte standarde internaţionale de securitate precum ISO 27001:2013, care asigură funcţionalitatea şi accesibilitatea permanentă a serviciului.
Pe parcursul anului 2016, prin intermediul Internet Banking au fost efectuate peste 764 mii de tranzacţii financiare. Utilizatorii au folosit Internet Banking pentru transferuri din/în conturi curente în MDL sau valută străină, conturi de card şi depozit, achitarea creditelor, mărfurilor şi serviciilor către furnizori (inclusiv serviciile comunale), plăţi programate, consultarea stării conturilor, obţinerea extraselor din conturi şi a cursului de schimb valutar ş.a., numărul acestora fiind în creştere faţă de anul precedent cu 66%. Accesările informative s-au majorat cu 39%, iar pentru consultarea cursului valutar - cu 26%. Merită de remarcat că printre aceste operaţiuni creşte popularitatea tranzacţiilor de schimb valutar (Forex). În 2016 acestea au atins o pondere de 9% în totalul de operaţiuni.
“MAIB ţine pasul ultimelor tendinţe în prestearea serviciilor financiare înalt tehnologizate şi ne bucurăm că această strategie dă rezultate. Internet Banking este un instrument cu ajutorul căruia orice client, de la student până la pensionar, îşi poate gestiona eficient şi rapid resursele financiare. Cred că este în responsabilitatea noastră, ca cea mai mare bancă din Moldova, să oferim clienţilor servicii moderne şi sigure, care să le sporească încrederea în sistemul bancar”, a declarat Oleg Paingu, Vicepreşedintele Comitetului de Conducere al MAIB.
Datele băncii din ultimii ani arată un interes sporit pentru serviciile la distanţă, sistemul Internet Banking fiind utilizat din ce în ce mai mult de clienţii MAIB de pe întreg teritoriul ţării, de la Lipcani până la Vulcăneşti. La fel ca şi Internet Banking, foarte popular a devenit serviciul Mobile Banking. Prin intermediul acestuia, clienţii pot efectua acelaşi spectru de operaţiuni bancare ca şi prin Internet Banking, doar că de pe telefonul mobil. Pentru a facilita accesul şi utilizarea tuturor serviciilor la distanţă, MAIB le-a sistematizat şi le-a încorporat în meniul MAIB ON-LINE, care poate fi accesat pe pagina de start a băncii www.maib.md.
Menţionăm că MAIB este prima bancă din Moldova, care a implementat pe piaţa autohtonă serviciile bancare la distanţă pe platforma unică Bank Flex MultiChanel. Toate plăţile on-line, efectuate prin intermediul sistemului Internet Banking sunt protejate de cele mai înalte standarde internaţionale de securitate precum ISO 27001:2013, care asigură funcţionalitatea şi accesibilitatea permanentă a serviciului.