MAIB atenţionează despre necesitatea protejării datelor confidenţiale ale cardului bancar

Stimaţi clienţi,

Vă atenţionăm despre existenţa şi intensificarea activităţilor de escrocherie în mediul Internet şi la telefon, cu scopul de a efectua tranzacţii frauduloase utilizând datele confidenţiale ale cardurilor de plată. 

Vă rugăm să fiţi foarte prudenţi la următoarele scheme de fraude!
  • Infractorii folosesc numele băncii sau al altor companii şi prin intermediul mesajelor false expediate prin aplicaţiile Viber, WhatsApp, e-mail sau a mesajelor SMS/apelurilor telefonice:
  • informează clienţii băncii despre posibilitatea participării la diverse loterii false sau că aceştia au devenit „norocoşii câştigători” ai premiilor băneşti şi solicită datele confidenţiale ale cardurilor de plată, precum: numărul cardului, data expirării cardului, codul CVV/CVC, acestea fiind ulterior folosite în scopuri ilicite;
  • se prezintă ca angajaţi ai băncii, angajaţi ai diverselor organizaţii de caritate/ internaţionale sau lucrători medicali etc. pentru a obţine informaţii confidenţiale, şi anume codul personal (IDNP), numărul cardului, data expirării acestuia şi codul CVV, codul PIN al cardului, codul din SMS primit de Dvs. la numărul de telefon, iar după convorbirea telefonică, cu ajutorul informaţiei obţinute, infractorii efectuează tranzacţii frauduloase;
  • informează utilizatorii, prin intermediul reţelelor de socializare şi a site-urilor pe care navighează, să acceseze link-uri suspecte pentru colectarea datelor bancare, ulterior folosite la efectuarea tranzacţiilor frauduloase.
Vă recomandăm să urmaţi câteva măsuri de securitate absolut necesare:
  1. Nu oferiţi niciodată cardul Dvs. bancar persoanelor terţe şi nu permiteţi să fie fotografiat sau făcută o copie xerox a cardului;
  2. Nu accesaţi link-urile de la adrese necunoscute, neverificate, inclusiv link-urile care redirecţionează către presupuse site-uri ale unor companii, bănci, sisteme de plăţi etc.;
  3. Nu comunicaţi nimănui informaţiile Dvs. personale, ale cardului Dvs. bancar (data expirării, codul PIN, codul de securitate CVC/CVV format din 3 cifre tipărit pe partea verso a cardului etc.) şi codurile tranzacţiilor recepţionate de la bancă, răspunzând la e-mailuri, apeluri telefonice, mesaje SMS (chiar dacă acestea sunt expediate ca fiind din numele băncii sau de la un număr de telefon care pare asemănător sau chiar este identic cu cel al băncii). Pentru orice transferuri de bani, recompense, bonusuri etc. pe cardul Dvs. bancar, persoana care vă expediază mijloace financiare are nevoie doar de numărul cardului!
Atenţie!  Moldova Agroindbank NU SOLICITĂ NICIODATĂ transmiterea datelor cu caracter personal sau a datelor legate de cardul bancar la telefon, prin SMS, email sau prin intermediul reţelelor de socializare.
 
      4. Vă recomandăm ca orice dispozitiv de pe care efectuaţi tranzacţii să fie mereu verificat de prezenţa viruşilor cu ajutorul programelor anti-virus, anti-phishing actualizate şi legale.
 
  • În cazul oricărei suspiciuni contactaţi-ne la numărul de telefon 1313 pentru examinarea situaţiei şi acordarea suportului necesar.
  • Blocaţi imediat cardul prin aplicaţia mobilă MAIBank sau solicitaţi acest lucru Serviciului Contact Center al băncii la numărul de telefon 1313, dacă credeţi că există riscul tranzacţiilor frauduloase cu cardul Dvs.
  • Fiţi mereu vigilenţi la operarea cu datele personale şi confidenţiale!

Acest site folosește cookies. Prin continuarea navigării, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Ok