Olesea Kyrpalov, Orchestra Lead Retail Daily Banking la maib, a relatat într-un interviu pentru jurnalistul Pavel Zingan despre cum deținătorii cardurilor gama pot gestiona cashbackul așa cum își doresc.
Olesea, salut. Analizând funcția ta, prima întrebare vine de la sine. Ce este Retail Daily Banking? De ce este responsabilă această Orchestră din cadrul maib?
Retail Daily Banking este echipa care elaborează și optimizează instrumentele financiare, create pentru a face operațiunile bancare zilnice mai comode și mai accesibile pentru clienții noștri. Poziția de lider al acestei Orchestre am preluat-o în ajunul Anului Nou și mi-a deschis oportunități captivante, noi provocări, pe care le privesc cu optimism și determinare.
Experiența ta este legată de domeniul bancar sau ai activat în altă sferă?
Întreaga mea carieră profesională este legată de activitatea bancară. Singura dată când am activat într-un alt domeniu decât cel bancar a fost în timpul anilor de studenție. Atunci am combinat studiile cu lucrul într-o companie de audit.
Ai visat la "Big Four"?
Da, am lucrat la Ernst & Young. A fost o provocare unică pe care am acceptat-o cu bucurie. În afara acestei experiențe, cariera mea este în mare parte legată de domeniul bancar, iar în ultimii trei ani cu o deosebită mândrie aduc aport în echipa maib.
Să revenim la maib. Care sunt accentele principale din activitatea echipei tale?
Accentul nostru principal este dezvoltarea produselor și serviciilor bancare, cu scopul de a oferi clienților noștri o gamă cât mai largă de oportunități și confortul utilizării. Totodată, ne străduim să facem astfel încât produsele noastre să fie disponibile pe toate canalele.
Noțiunea de produse semnifică...
Carduri de plată, conturi curente, conturi de depozit, totul ce nu este legat de creditare.
Propun să discutăm despre cardul maib gama. Acesta se găsește în portofelul tău, este în al meu și probabil încă la peste 100 000 de moldoveni.
Exact, deja peste 170 000 de clienți se bucură de toate avantajele cardului maib gama.
Cum ai defini cardul maib gama? Totuși, nu este doar un simplu card de debit.
Cardul maib gama este un card neobișnuit, care cuprinde istoria dezvoltării și inovațiilor. Nu este doar un card de debit, ci unul special creat pentru shopping. Important de menționat că acest card de debit poate fi ușor transformat în unul de credit. Opțiunea de deschidere a unei limite de credit este disponibilă direct în aplicația mobilă, respectiv, clientul poate în continuare să se bucure de cumpărături, chiar și în cazul lipsei temporare de mijloace bănești.
Dacă îmi amintesc bine, maib gama, ca produs, a apărut acum trei ani?
Corect, cardul gama a fost lansat acum trei ani. De la început, a fost conceput ca un produs unic, care ar permite clienților să obțină cashback în urma cumpărăturile efectuate.
Dar cashbackul presupune relații de parteneriat între bancă și comercianții de bunuri și furnizorii de servicii?
Cu siguranță, pentru a implementa cashbackul, este necesar să stabilim relații de parteneriat între bancă și comercianți, precum și furnizori de servicii. Este important de menționat că, datorită atractivității acestui program de loialitate și eforturilor active ale băncii de a promova rețeaua de parteneri gama, numărul partenerilor crește constant. Astăzi avem deja peste 1200 de parteneri care oferă cashback de până la 15%. În același timp, continuăm să dezvoltăm și să adăugăm opțiuni. De exemplu, acum cashbackul poate fi acumulat.
Deci, ca utilizator, pot alege între simpla restituire a cashbackului și acumularea acestuia?
Exact. Recent am lansat un nou serviciu - gestionarea cashbackului. Acum clientul poate acumula cashback pentru cheltuieli neprevăzute sau pentru achiziții planificate. În același timp, informațiile sunt prezentate vizual astfel încât poate urmări instant cum crește suma acumulată, pe care are opțiunea să o retragă de pe orice card în momentul necesar.
Am scris câteva articole despre cashbackul majorat pentru anumite perioade. Această practică a mai rămas?
Da, până în prezent. Înainte de sărbători, clienții maib gama încep să caute de sine stătător informații despre partenerii care oferă reduceri mai mari, astfel încât tot mai mulți comercianți sunt implicați în această promoție.
Menționezi „deținătorii gama", dar gama include mai multe tipuri de carduri, nu-i așa?
Am adaptat tipurile de carduri la nevoile fiecărui segment de clienți. Gama premium este destinată clienților care iubesc călătoriile și apreciază confortul. Cardul oferă o gamă largă de servicii adiționale: acces în zonele lounge din aeroporturi, asigurare de călătorie, cashback la cumpărături, inclusiv în străinătate. Gama universal este destinat clienților care fac cumpărături în Republica Moldova. Și nu putem să nu menționăm succesul de care se bucură cardul maib junior, cu cashback pentru copii și adolescenți. Pentru copii, este deosebit de interesant să vadă cum cresc economiile lor de cashback la cumpărături.
O istorie bogată a produsului timp de trei ani...
În cei trei ani de istorie a produsului, fiecare aniversare a fost un motiv pentru noi realizări și inovații. La fiecare aniversare, am prezentat ceva nou: acum trei ani - primul card gama, după un an - maib junior, cardul pentru copii și adolescenți și după încă un an - cardul gama digital, care poate fi deschis direct în aplicația maibank, fără a ieși din confortul casei sau biroului.
Am omis această informație...
Chiar și fără a fi client al băncii, poți deveni ușor unul, prin intermediul aplicației mobile maibank și poți deschide instant un card gama digital, care va deveni activ într-o clipă. Aceasta este extrem de convenabil atunci când descoperi un cashback semnificativ în magazin și vrei să-l folosești chiar atunci. Logic, nu-i așa?
În acest an, am oferit clienților rolul de a gestiona cashbackul, ceea ce le oferă posibilitatea să-l acumuleze pentru viitoarele cumpărături sau cheltuieli neprevăzute. Acum clienții pot economisi bani pentru ceva important și chiar să își îndeplinească visele mai mărețe.
Îmi imaginez cât de interesant este pentru copii.
Pot să confirm acest lucru din experiența mea personală. Pentru copii, utilizarea maib junior devine o călătorie captivantă. Fiica mea urmărește cu entuziasm fiecare achiziție și se bucură să vadă cum crește cashbackul ei în aplicație. Este interesant că și atunci când primește bani cash în dar, preferă să-i transfere pe card pentru a vedea cum crește soldul ei și pentru a avea control total asupra propriilor resurse.
Teoretic, odată cu fiecare pas în dezvoltarea maib gama, ar trebui să crească și rețeaua de parteneri, deoarece numărul de clienți crește, ceea ce este benefic și pentru parteneri...
Cu fiecare etapă a dezvoltării gama, rețeaua noastră de parteneri devine tot mai extinsă, ceea ce este benefic atât pentru noi, cât și pentru partenerii noștri. Lucrăm intens pentru a îmbunătăți experiența clienților noștri și pentru a promova partenerii noștri. Nu este vorba doar despre stickere pe uși și case de marcat - obișnuim să expediem clienților noștri mesaje personalizate de mulțumire pentru achiziție și indicăm suma cashbackului. În viitorul apropiat, în aplicația maibank va apărea o platformă a partenerilor cu o interfață comodă, creând un adevărat ecosistem.
Și asta nu este tot. Nu voi dezvălui toate secretele, dar pregătim pentru clienți o mulțime de inovații interesante.