#creăm experiențe. Victor Cojocari: „Maib – liderul sectorului bancar în domeniul utilizării extinse a semnăturii electronice pentru afaceri”

Interviu cu Victor Cojocari, product owner al bandului „Time to Cash” în cadrul maib

Victor, judecând după numele bandului, este de la sine înțeles că viteza acordării creditelor pentru afaceri depinde de munca echipei tale după aprobarea cererii de credit. E adevărat?

Da, suntem responsabili pentru acele procese pe care le-am putea numi „ultima milă”.

Interacționați atât cu clienții, cât și cu alte divizii interne?

Gestionăm doar procesele interne ale băncii, deși claritatea și rapiditatea lor impactează direct clientul. În prezent, o companie poate obține un credit de la maib fie online, fie în sucursală, fie prin intermediul echipei de suport, care oferă sprijin, de exemplu, pentru creditele acordate în cadrul liniilor internaționale de creditare. Misiunea noastră este să reducem timpul de acordare a creditului prin toate aceste canale.

În unul dintre interviurile recente, s-a menționat că fiecare al doilea credit, practic, este acordat în cadrul unei oferte de credit pe care banca a calculat-o în prealabil. În acest caz, este totuși necesară munca bandului „Time to Cash”? Sau clientul primește automat banii în cont?

Participarea noastră este necesară oricum. În oferta de credit se calculează mulți indicatori. Atunci când vine vorba de acordarea creditului, verificăm din nou debitorul prin Biroul Istoriilor De Credit, pentru a vedea dacă au apărut noi datorii care ar putea reduce posibilitățile de creditare. Dacă creditul are un gaj, efectuăm o verificare pentru a ne asigura că acesta este suficient și nu au fost impuse restricții în ultimul moment înainte de acordarea creditului.

Deci, practic, asigurați verificarea finală a tuturor parametrilor necesari înainte de acordarea creditului?

Se poate spune și așa. În funcție de tipul de credit, configurațiile verificărilor pot varia, dar scopul este să spunem un „da” final.

Cât timp durează pentru a exprima acest „da” final?

Dacă creditul este fără gaj, acordarea trebuie să aibă loc în două ore. Dacă este un credit cu gaj, poate dura un pic mai mult.

Cum a influențat posibilitatea semnării contractului de credit cu semnătură electronică procesul de acordare a creditului?

Când vorbim despre semnătura electronică, am oferit clientului posibilitatea de a semna documentele atunci când este comod pentru el, unde este comod, fără a fi necesară prezența fizică la bancă. Notificarea i se trimite pe e-mail, iar clientul poate semna documentele atunci când îi este comod. Această flexibilitate a fost foarte apreciată de clienții noștri, care în trecut nu puteau semna în timp util contractul de credit, de exemplu, dacă se aflau într-o călătorie de afaceri în străinătate sau dacă biroul companiei era departe de sucursală.

Semnarea contractului de credit din străinătate în două ore – acum câțiva ani, astfel de posibilități și termene de acordare a creditului ar fi părut, pur și simplu, de domeniul fantastic. Dorința de a perfecționa și accelera procesele este semnul fiecărui sistem în dezvoltare, iar maib se încadrează exact în categoria acestor instituții. Care vor fi următorii pași în accelerarea proceselor „Time to Cash”?

Răspunsul este simplu – vom accelera semnificativ procesele noastre atunci când clienții noștri business vor începe să lucreze pe scară largă prin noua noastră aplicație mobilă pentru persoanele juridice.

Ce realizare importantă ai evidenția în activitatea ta din acest an?

Utilizarea semnăturii electronice la încheierea unui contract de credit. În acest sens, avem cu ce ne mândri. Maib a devenit liderul sistemului bancar din Republica Moldova în ceea ce privește utilizarea semnăturii electronice. 80% din creditele cu gaj sau fără, în cadrul liniilor de credit, sunt acordate cu semnătură electronică, iar clienții nu mai vin fizic la bancă. De asemenea, aproximativ o pătrime din celelalte credite sunt încheiate prin semnătură electronică. Există încă probleme la nivel național legate de ipoteci și gajuri, aceste tipuri de contracte nu pot fi semnate electronic încă, dar ne așteptăm ca legislația pe acest segment să fie modificată în curând.

Dar când creditul este în cadrul unei linii de credit aprobate, clientul poate deja utiliza doar semnătura electronică?

Da. Și clienții se orientează tot mai mult către această formă de colaborare cu banca. Ne ajută și practica unui acord general de credit pe 15 ani, atunci când clientul rezolvă în avans problemele legate de garanții și ipoteci și lucrează pur și simplu în cadrul acordului. În acest caz, este eliminată complet necesitatea de a veni la bancă pentru a obține noi credite. Deci, chiar dacă nu sunt direct responsabil pentru procesul de acordare a creditului, recomand sincer clienților noștri să analizeze cu atenție formulele de colaborare cu banca și să le aleagă pe cele care le permit economisirea maximă a unei resurse valoroase precum timpul.

Acest site folosește cookies. Prin continuarea navigării, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Ok