Constantin Popovici. Scopul nostru este să sprijinim clienții

Interviu cu Constantin Popovici, Director regional al HUB Nord în cadrul maib

Constantin, salut. Crearea pozițiilor de manageri personali pentru întreprinderile mici și mijlocii în HUB-urile regionale a început la maib în anul 2020. Ești Director Regional al HUB Nord încă de la începutul acestui proces?

Da, lucrez la maib din anul 2009, fiind inițial director al Sucursalei maib Edineț, iar ulterior mi s-a propus să preiau gestiunea HUB-ului.

Care orașe și raioane sunt incluse în HUB Nord?

La această întrebare știu răspunsul fără ca să mă gândesc – Lipcani, Briceni, Ocnița, Dondușeni, Edineț, Drochia, Glodeni, Bălți, Fălești, Sîngerei, Florești, Șoldănești, Rezina și Soroca.

Aproape jumătate de țară! Cum au reacționat clienții din regiuni la schimbările efectuate în modul de deservire și atribuire a managerilor personali? Cred că îți este ușor să răspunzi la această întrebare, având în vedere experiența vastă pe care o ai în lucrul cu clienții până la crearea HUB-ului…

Cu siguranță, clienții au reacționat pozitiv la aceste schimbări. Cu toții apreciem atenția personală și abordarea individualizată. În plus, procesul de gestionare a informațiilor și de luare a deciziilor s-a accelerat imediat, ceea ce este esențial pentru clienți.

Cât de mare este echipa din HUB Nord?

Este formată din șase persoane, toți cu o experiență bancară de peste zece ani. Așadar, încă de la început, am avut pe cine să mă bazez – experiența echipei în întregime este foarte vastă, iar discuțiile comune despre diverse probleme și situații ne ajută să creștem și să ne dezvoltă abilitățile.

Practica este cel mai bun învățător?

Practica ne ajută să înțelegem nevoile clienților. Dar, când vorbim despre formare profesională, aș vrea să menționez și trainingurile ținute de colegii noștri din back office. Acestea ne permit să înțelegem mai profund caracteristicile și avantajele noilor noastre produse, a căror dezvoltare s-a accelerat în ultimii ani, dictată de trenduri și de piață.

Din ce domenii fac preponderent parte companiile din portofoliul HUB-ului?

Aproximativ jumătate din portofoliul nostru este constituit din întreprinderi din sectorul agroindustrial, ceea ce, desigur, determină în mare măsură specificul activității noastre. În ultimii ani agricultura a întâmpinat multe dificultăți, iar multe întreprinderi agricole au nevoie de sprijin financiar și de o abordare flexibilă care să țină cont de dificultățile și problemele reale. Aceasta este misiunea noastră, de a sprijini clientul, de aceea analizăm fiecare situație în mod individual.

Ce părere ai despre tendințele anului 2024? Cum a fost primul trimestru?

Dinamica este pozitivă. Portofoliul nostru a crescut cu aproximativ 20% față de anul precedent, deci, avem motive de bucurie, dar este prea devreme pentru a ne relaxa. Pentru acest an avem planificată o creștere semnificativă, iar având în vedere preponderența întreprinderilor din sectorul agricol în portofoliul nostru, creșterea nu va fi ușoară. Totuși, suntem hotărâți să facem față provocărilor. Cu atât mai mult cu cât acum avem mai multă libertate și flexibilitate în luarea deciziilor. Atunci când vorbim despre susținerea inovațiilor, maib este prima care o face.

Exemplele ne rămân în minte cel mai ușor...

Unul dintre exemple este programul nostru de finanțare a surselor alternative de energie, inclusiv parcurile fotovoltaice. Am acordat un credit pentru construirea unui parc fotovoltaic de 1 megawatt la Bilicenii Noi, doar în baza prognozărilor, conștienți de importanța dezvoltării energiei verzi.

Ultima întrebare: cum reacționează clienții din regiuni la digitalizarea proceselor bancare?

Timpul este una dintre cele mai importante resurse, astfel digitalizarea serviciilor financiare devine un factor crucial pentru creșterea eficienței în afaceri. Clienții înțeleg acest lucru, iar întreprinderile cu care colaborăm tind spre digitalizare.

Acest site folosește cookies. Prin continuarea navigării, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Ok