Pe 30 septembrie anul curent, la Tekwill s-a desfășurat ”Fintech Moldova Conference”, organizat de Fintech Moldova și susținut de maib și Mastercard, un eveniment de amploare pentru companiile și start-up-urile din Republica Moldova și de peste hotare din domeniul financiar ce doresc să se dezvolte prin implementarea tehnologiilor financiare.
Pentru al doilea an consecutiv maib s-a alăturat acestui eveniment, fiind într-un proces amplu de transformare și digitalizare, implementând noile tendințe în tot ceea ce ține de banking, precum și o nouă strategie centrată pe client.
Giorgi Shagidze, Președintele maib:
”Fintech inspiră băncile să-și crească competitivitatea, să ofere mai multă comoditate, transparență și servicii personalizate pentru clienți. Accentul strategic al maib este pe experiența clienților și dezvoltarea digitală, iar pentru că tot mai multe servicii trec pe online, inovația devine una dintre valorile-cheie ale maib. Suntem bucuroși să sprijinim Conferința «Fintech Moldova 2022» împreună cu Mastercard, partenerul nostru în furnizarea de inovație.”
În calitate de speaker din partea maib a participat Macar Stoianov, consultant financiar. Macar a vorbit despre modul în care digitalizarea și automatizarea au impactat toate sectoarele strategice și anume digitalizarea serviciilor financiare în cadrul maib, evoluția pe acest spectru a sistemului bancar din Republica Moldova și obiectivele strategice pe care se focusează maib în acest sens.
Prim-vicepreședinta maib, Aliona Stratan, a discutat în cadrul Panelului „Evoluția bankingului digital în Republica Moldova și în regiune” despre principalele obstacole pe care băncile le întâmpină atunci când este vorba despre digitalizarea proceselor, produselor și serviciilor, despre importanța pe care o are mentalitatea potrivită a întregii echipe în acest parcurs, subliniind rolul vital pe care îl are unicitatea în poziționarea drept lider pe piața bancară.
Irina Untila, Directoarea Biroului Mastercard din Moldova:
„Prin tranziția la plățile digitale, dezvoltarea open bankingului și răspândirea criptomonedelor, industria financiară se schimbă rapid, iar companiile fintech au un rol important în acest proces. Fiind o companie internațională, Mastercard are o misiune în creșterea ecosistemului fintech și crearea de noi oportunități de colaborare, în beneficiul industriei și al consumatorilor. Pentru al patrulea an consecutiv suntem partenerul «Fintech Moldova Conference» – o platformă importantă de discuții, care creează oportunități de dialog, schimb de experiență și contribuie la dezvoltarea pieței financiare din Moldova.”
La eveniment au participat companii de renume din domeniu precum QOOBISS, DAAC digital, AC-Technologies, Credius, Fintech OS, SIBS Romania, Salt Edge, dar și reprezentanți ai Băncii Naționale a Moldovei, USAID Moldova, UNDP Moldova, Illinois Institute of Technology, precum și ATIC.
Ana Chirița, directoare de proiecte strategice ATIC:
”Evenimentul reprezintă o platformă potrivită pentru inițierea unui dialog de business pentru profesioniști și creează condițiile propice pentru schimbul de bune practici, experiențe și expertiză. Dialogul a devenit și mai important, în condițiile în care Republica Moldova s-a aliniat trendurilor internaționale cu privire la explorarea noilor tehnologii și implementarea celor mai recente inițiative legale, care pun în mișcare mai multe servicii financiare, precum: Open Banking, Regulatory Sandbox și Instant Payment System.”
Tot în cadrul evenimentului a fost lansat și Fintech Accelerator 2022, un program intensiv ce se va desfășura în perioada octombrie-decembrie, oferind posibilitatea participanților să colaboreze cu întreprinderile deja existente pe piață, pentru a dezvolta împreună produse și servicii necesare sectorului Fintech, fiind susținut de maib și Mastercard.
Despre maib
Maib este cea mai mare bancă din Moldova, cu 120 de subdiviziuni, 58 de sucursale și 62 de agenții, distribuite uniform pe întreg teritoriul țării. Banca deservește circa 30% din populația țării şi este unul dintre cei mai mari angajatori din republică. Ca parte a strategiei actualizate, maib s-a angajat într-o Transformare Agile, un proiect care-și propune schimbarea organizațională și culturală pe termen lung, care să contribuie la îmbunătățirea semnificativă a activității operaționale.
Despre Mastercard
Masterсard este o companie tehnologică globală din industria plăţilor. Misiunea sa este să dezvolte şi să fortifice o economie digitală, care oferă priorităţi tuturor şi oriunde, prin intermediul tranzacţiilor sigure, simple şi accesibile bazate pe tehnologie. Folosind date şi reţele sigure, parteneriatele şi energiile companiei, oferă soluţii şi inovaţii care să ajute oamenii, instituţiile financiare, guvernele şi afacerile să-şi realizeze potenţialul său maxim. Cultura Mastercard şi tot ceea ce face compania în interiorul său şi în afara ei sunt determinate în funcţie de coeficientul de decenţă (decency quotient, DQ). Mastercard gestionează afaceri în peste 210 ţări şi teritorii şi creează o lume durabilă care oferă oportunităţi nepreţuite pentru toată lumea.