Jurnalistul Pavel Zingan într-un interviu cu Svetlana Ceceli, CEO și fondator al Winkraft Business Group.
Mi-aș fi dorit să fi realizat acest interviu cu o lună mai devreme, ca să felicit echipa Winkraft Business Group (WBG) cu ocazia celebrării primilor 10 ani de succes. Țin să subliniez câteva lucruri ÎNAINTE de interviu, astfel încât să îl citiți nu numai ca pe o înregistrare a unei conversații cu Svetlana, ci și ca pe un motiv de reflecție.
Winkraft Business Group (WBG) nu este doar o companie care oferă servicii de contabilitate. De fapt, WBG oferă mult mai mult decât asistență contabilă standard.
Astăzi, WBG este pe punctul de a crea un spațiu de afaceri unic, deoarece interacțiunea comună într-un astfel de spațiu depășește întotdeauna potențialul fiecăruia dintre participanții săi.
Și, având în vedere că astăzi WBG reunește deja mai mult de 254 de companii (și cred că, în timp ce pregăteam interviul, acest număr a crescut deja), precum și că are un „cerc extern” de parteneri (vă voi spune în interviu), ar putea fi benefic pentru compania dvs. să se alăture spațiului de afaceri WBG, deoarece filosofia WBG inspiră și arată clar cum un sprijin cu adevărat profesionist poate duce o afacere la nivelul următor.
Svetlana, bună ziua. Chiar înainte să vă cunosc, mi s-a spus că WBG nu este doar o companie care oferă servicii de contabilitate. Prin ce vă diferențiați?
Dacă ar fi să prezint WBG astăzi, aș sublinia că suntem o companie de consultanță cu multe linii de activitate. Da, desigur, unul dintre principalele domenii este contabilitatea pentru clienții noștri, deși la WBG se obișnuiește să spunem „parteneri” mai degrabă decât „clienți” și aceasta nu este doar o înlocuire de cuvinte. Termenul „partener” are pentru noi un sens mult mai larg decât client.
Bine, oferiți servicii de contabilitate - este clar. Ce alte servicii puneți la dispoziția partenerilor dumneavoastră?
Suntem gata să ajutăm antreprenorii încă de la începutul activității. În afară de contabilitate, oferim servicii pentru lansarea unei afaceri în Moldova. Dacă aveți doar o idee, vă ajutăm să o transformați într-o afacere, făcând calcule, analizând riscurile și pregătind toate documentele necesare pentru înregistrarea companiei. De asemenea, îi ajutăm pe partenerii noștri să deschidă conturi bancare, să selecteze cele mai bune pachete business și îi consiliem la fiecare etapă. Realizând cât de importantă este etapa inițială, ne propunem să creăm doar emoții pozitive.
Nu exagerați? Eu vorbesc despre emoții...
Știți, emoțiile au un rol foarte important în afaceri, mai ales la început. Atunci când frica și îndoiala domină, noi încercăm să creăm un oarecare echilibru și să arătăm că poate fi și ușor în afaceri.
În plus, oferim noilor companiilor asistență contabilă gratuită pentru primele două luni. Aceasta este oferta noastră de bun venit pentru start-upuri, astfel încât acestea să poată începe cu încredere o afacere, fără griji cu privire la costurile contabile. Acest lucru creează o atmosferă de încredere, iar partenerii noștri știu că se pot baza pe noi de la bun început.
Într-adevăr, susținerea la început de drum este inestimabilă. Să continuăm să vorbim despre serviciile dumneavoastră.
În afară de contabilitate, Winkraft Business Group oferă o gamă largă de servicii destinate susținerii complete a afacerilor. Înțelegem că, de multe ori, clienții noștri au nevoie de mai mult decât contabilitate, astfel încât oferim servicii juridice corporative: asistență în realizarea tranzacțiilor, analiza și pregătirea contractelor, reprezentarea intereselor în fața autorităților statului. De asemenea, fiecare client primește o echipă de 3-4 specialiști, inclusiv un contabil, un manager resurse umane, un manager clienți și, dacă este necesar, un avocat și suport IT. De asemenea, cooperăm cu parteneri externi - auditori, avocați, brokeri, logisticieni și programatori – creându-le condiții clienților noștri să rezolve orice problemă într-un singur loc. Această abordare combinată oferă clienților stabilitate, încredere și siguranță în fiecare decizie de afaceri.
Eu însumi am fost implicat în servicii de inițiere a afacerilor și chiar servicii de contabilitate pentru o lungă perioadă de timp, dar în acest segment am fost departe de WBG. Unul dintre motivele „încetinirii” serviciilor noastre de contabilitate a fost că nu aveam cunoștințe și practică, și este nerealist să conduci o astfel de afacere fără experiență. De aceea, aș dori să vă întreb despre experiența dumneavoastră profesională. Aveți studii în contabilitate?
S-ar putea să vă surprindă, dar nu am aspirat niciodată să devin contabil și nici nu m-am gândit vreodată la o astfel de specialitate.
Și cum v-ați început cariera profesională?
Publicitate și marketing.
Ați lucrat în domeniul publicității?
Mai degrabă, am fost un client important. Am fost responsabilă de aprobarea și plasarea reclamelor și de imaginea companiei în mass-media. Întâlnirile, socializarea cu oamenii și libertatea de acțiune m-au atras încă de pe atunci.
Și se spune că oamenii creativi nu pot avea succes într-o meserie precum contabilitatea…
Tranziția s-a dovedit a fi destul de naturală. Compania a fost restructurată și, ca tânără de 19 ani, în noul meu rol de CEO a trebuit să mă ocup de finanțe și management, pe lângă marketing. Aveam 27 de persoane în echipa mea, majoritatea mai în vârstă decât mine, așa că am învățat nu numai cum să lucrez cu cifrele, ci și abilități de management. Nu a fost ușor, dar tranziția de la lumea creativă la cea financiară mi-a schimbat viața. La universitate m-am transferat la contabilitate, iar după absolvire am urmat cursuri de specialitate. Și, în mod neașteptat, chiar în timpul cursurilor, mi s-a oferit un post de profesor la Asociația Contabililor și Auditorilor (ACAP RM).
În cele din urmă ați început să predați contabilitatea?
Da, exact așa s-a întâmplat. De-a lungul timpului, am fost invitată să țin cursuri pentru diverse organizații guvernamentale. Am instruit personalul inspectoratelor fiscale cu privire la software-ul 1C, ceea ce le-a permis să se orienteze mai bine în sistem pentru efectuarea auditurilor. De asemenea, am organizat sesiuni de formare pentru specialiști din cadrul Ministerului Finanțelor și al Casei Naționale de Asigurări Sociale. Această experiență nu a fost doar o oportunitate pentru mine de a împărtăși cunoștințe, ci mi-a dat și încrederea necesară pentru a-mi înființa propria companie de servicii contabile, care în cele din urmă a devenit firma de consultanță Winkraft Business Group SRL.
Acum mi se pare mai evident cum ați decis să creați WBG....
În 2014, am înființat compania. Am continuat să predau pentru o vreme, ulterior am decis să mă concentrez pe dezvoltarea afacerii mele și a intereselor partenerilor noștri.
Zece ani... Câți angajați și câți parteneri aveți acum?
În echipa Winkraft Business Group lucrează 25 de persoane, iar astăzi cooperăm cu 254 de parteneri.
Este un volum de muncă și o responsabilitate mare. 25 de persoane și peste 250 de companii pentru deservire...
Da, mulți sunt surprinși când compară numărul de parteneri și mărimea echipei. Dar, dimpotrivă, suntem pregătiți să ne extindem baza de parteneri. Majoritatea proceselor noastre interne sunt automatizate. Bineînțeles, acest lucru ne-a obligat să facem modificări importante platformei pe care o folosim și să o completăm cu multe module proprii. Dar rezultatul este clar. Acest lucru permite echipei noastre să gestioneze un număr mare de sarcini, iar timpul liber le permite angajaților să se implice în autodezvoltare, care, de asemenea, este o prioritate pentru noi.
Am omis ceva din serviciile dvs.?
Așa cum am spus mai devreme, oferim o gamă largă de servicii, de la contabilitate completă, restabilirea contabilității și planificare financiară până la lichidare, înființare de societăți, fuziuni de societăți și suport pentru diverse tranzacții.
Aș evidenția, probabil, lucrul cu companiile rezidente în IT Park. Pentru acest segment, am dezvoltat un set complet de documentație în 3 limbi, inclusiv toate contractele, facturile, actele și instrucțiunile necesare, adaptate specificului lor. 95% din tranzacții sunt efectuate de la distanță, iar livrarea documentelor este asigurată de serviciul nostru intern de curierat.
Înțeleg că ați pus în aplicare toate procesele de afaceri, ceea ce înseamnă mai mult timp pentru dvs? Nu cred că nu planificați următorii pași în dezvoltarea afacerii....
Planific. Dar înainte de a vă vorbi despre planuri, vreau să vă povestesc despre partenerii noștri externi.
Dar mai detaliat...
Vă dau un exemplu al cooperării noastre cu maib. După cum am mai spus, ajutăm antreprenorii să înregistreze noi companii. Un aspect al acestui proces este deschiderea unui cont bancar. Oricât de optimizat ar fi acest proces, înainte încă era nevoie de o vizită la bancă, împreună cu tot timpul investit. Este clar că am dorit să oferim partenerilor noștri cel mai înalt nivel de servicii, așa că am fost recunoscători băncii maib când ne-a venit în întâmpinare și un manager al băncii venea la biroul nostru la o oră stabilită, astfel încât antreprenorii să poată deschide un cont fără a pierde timp pentru a vizita banca.
Comod.
În plus, nici tehnologiile de lucru nu stau pe loc. Începând cu acest an, procedura de deschidere a unui cont maib a fost simplificată și mai mult.
Vă referiți la inițiativa maib de a deschide online conturi pentru persoane juridice?
Da. Acum nici măcar nu mai trebuie să ajustați timpul petrecut la biroul nostru în raport cu vizita managerului băncii. Întocmim toate documentele necesare împreună cu banca, angajatul băncii doar îl sună pe antreprenor, prin apel video și, după o scurtă conversație, clientul primește detaliile prin e-mail. Așadar, fără exagerare, acum un cont poate fi deschis în câteva minute, fără a fi deranjat de alte activități comerciale sau de odihnă.
Din câte înțeleg, atunci când vorbiți despre cercul exterior de parteneri, ca exemplu, este vorba despre maib. În fond, cred că, prin deschiderea conturilor, munca partenerilor dvs. cu banca nu se încheie, ci doar începe și este convenabil când WBG, de fapt, face un transfer al experienței și încrederii sale în lucrul cu banca pentru toți partenerii săi.
Exact. Și nu este vorba doar de bancă. Brokeri vamali, auditori, notari, traducători, companii de integrare a sistemelor CRM. WBG are posibilitatea de a-i selecta pe cei mai buni, iar fiecare dintre partenerii noștri are acces la o listă largă de experți.
Este un model bun. Practic.
Ați întrebat despre planuri, ele sunt centrate în această direcție. Ideea mea cu privire la dezvoltarea WBG este de a crea un astfel de mediu de afaceri, un astfel de spațiu de afaceri în care partenerii noștri ar putea face schimb de experiență, informații, servicii, astfel încât să nu existe o sarcină de specialitate în spațiul nostru pe care să nu o putem rezolva.
Ca antreprenor, acum puteți deveni client business maib complet online - folosind telefonul sau laptopul, fără a fi nevoit să vizitați o sucursală. Imediat după înregistrare, aveți acces la serviciile bancare online, puteți deschide conturi curente, solicita împrumuturi, lansa proiecte de salarizare și utiliza multe alte soluții financiare.