Protejarea banilor tăi, asigurarea confidenţialităţii datelor personale şi securitatea tranzacţiilor bancare reprezintă prioritatea Moldova Agroindbank. Pentru a creşte gradul de informare şi conştientizare a publicului cu privire la tentativele de fraudă, lansăm campania ”Protejează-te de fraude”.
În contextul pandemiei COVID-19, tentativele de fraudă în mediul online s-au amplificat, iar răufăcătorii au devenit mai abili în obţinerea datelor confidenţiale prin apeluri telefonice, care pretind a fi din partea băncii, mesaje prin reţelele de socializare, pagini web false, e-mail-uri sau SMS, care promit câştiguri uşoare şi semnificative. Toate acestea au drept scop intrarea escrocilor în posesia mijloacelor băneşti ale deţinătorilor de carduri.
Ne propunem să-ţi oferim mai multe informaţii pe diverse suporturi, astfel încât să fii în siguranţă. Ca să prevenim tentativele de fraudă, te informăm că:
- angajaţii Moldova Agroindbank nu îţi vor cere niciodată datele cardului, precum CVV2/CVC cod – cele 3 cifre de pe versul cardului, coduri PIN, coduri de autentificare pentru Internet Banking, aplicaţia mobilă MAIBank sau coduri unice, primite prin SMS.
- în relaţia cu clienţii niciodată nu apelăm cu număr ascuns sau din străinătate.
- în relaţia cu clienţii niciodată nu apelăm cu număr ascuns sau din străinătate.
Pentru a nu deveni victima escrocilor îţi recomandăm să urmezi câteva reguli de bază:
• datele bancare sunt confidenţiale şi nu trebuie furnizate;
• verifică atent site-ul de pe care vrei să faci cumpărături online, înainte de a indica datele cardului bancar;
• dacă ai fost contactat prin intermediul retelelor de socializare pentru a face un transfer de bani, asigură-te că profilul nu este unul fals;
• verifică veridicitatea numărului de telefon sau e-mail-ul de pe care ai fost contactat;
• nu accesa link-uri suspecte primite prin e-mail, SMS sau mesaje de pe reţelele de socializare sau serviciile de mesagerie (Viber, Telegram, Whatsapp);
• nu accesa ferestre pop-up care apar pe diferite site-uri şi îţi cer să introduci informaţii confidenţiale;
• semnalează tentativele de fraudă băncii, sunând la numărul scurt 1313 sau expediind un mesaj pe adresa de e-mail Infofraud@maib.md.
• verifică atent site-ul de pe care vrei să faci cumpărături online, înainte de a indica datele cardului bancar;
• dacă ai fost contactat prin intermediul retelelor de socializare pentru a face un transfer de bani, asigură-te că profilul nu este unul fals;
• verifică veridicitatea numărului de telefon sau e-mail-ul de pe care ai fost contactat;
• nu accesa link-uri suspecte primite prin e-mail, SMS sau mesaje de pe reţelele de socializare sau serviciile de mesagerie (Viber, Telegram, Whatsapp);
• nu accesa ferestre pop-up care apar pe diferite site-uri şi îţi cer să introduci informaţii confidenţiale;
• semnalează tentativele de fraudă băncii, sunând la numărul scurt 1313 sau expediind un mesaj pe adresa de e-mail Infofraud@maib.md.
Să ştii că, în caz de fraudă, recuperarea banilor se face practic imposibilă pentru titularii cardului, a căror tranzacţii au fost realizate cu ajutorul tuturor elementelor de securitate ale cardului, inclusiv parola primită prin SMS pe telefonul mobil al clientului.
Reţine! Persoana care efectuează un transfer de bani are nevoie doar de numărul cardului, numele şi prenumele beneficiarului. Atât!
Dacă consideri că informaţia despre contul de card a fost furată, iar cardul - compromis, blochează-l imediat prin aplicaţia mobilă MAIBank sau prin Self Service, sunând la numărul scurt 1313 din ţară sau la numărul +373 22 450 603 din străinătate.
Rămâi vigilent şi nu oferi nimănui informaţii confidenţiale!