Lansarea procesului de digital onboarding complet – un pas semnificativ pentru maib

Astăzi, maib a anunțat lansarea onboardingului 100% digital disponibil pentru cetățenii moldoveni, un moment semnificativ prin prisma creării bankingului și mai simplu de accesat. Onboardingul digital a devenit posibil după o serie de modificări legislative în țară, precum și datorită abordării inovatoare pe care maib a implementat-o în aplicația sa mobilă. Acum, orice cetățean al Republicii Moldova cu buletin de identitate emis în țară își poate deschide un cont la maib fără a vizita o sucursală. Acest proces nu necesită o semnătură digitală, ci este activat de propriile funcții de identificare biometrică facială și de verificare ale maib. Măsurile de securitate încorporate în aplicația maibank compară fotografia cu cea din baza de date guvernamentală, permițând verificarea automată Know Your Customer (KYC). Această soluție este implementată după un proces de testare în proiect pilot, care s-a desfășurat începând cu 1 iulie 2023. Noii clienți pot beneficia de cea mai mare gamă de servicii oferite de aplicația digitală maibank, precum și de unele dintre cele mai avansate funcții de securitate. Procesul de digital onboarding de la maib este unul dintre cele mai avansate, rapide și comode de pe piața bancară și financiară din Republica Moldova.

Soluție centrată pe client și sustenabilă, oferind potențial de extindere
Pe lângă posibilitatea de a atrage un număr mare de clienți noi, soluția de digital onboarding a maib face serviciile bancare mai accesibile pentru moldovenii de oriunde. Cei din locații îndepărtate sau cei care preferă doar online bankingul pot deveni clienți și pot folosi gama completă de servicii bancare oferite de maib. Acestea includ plata facturilor pentru utilități, retrageri de numerar fără carduri, efectuarea și primirea de plăți P2P, deschiderea cardurilor digitale, efectuarea plăților în magazine folosind Google și Apple Pay și altele. Digital onboarding se aliniază angajamentului maib de sustenabilitate pentru a face banca accesibilă și incluzivă. De asemenea, deschide posibilitatea pentru o potențială extindere în afara țării, prin produsele digitale acordate cetățenilor moldoveni care locuiesc în străinătate, numărul cărora depășește 1 milion, conform unor estimări.

Aliona Stratan, Prim-vicepreşedinta Comitetului de Conducere al maib, a menționat:
“Sunt bucuroasă să anunț acest pas important, aliniat angajamentului nostru de a pune clientul în centrul atenției. Digital onboardingul de la maib este o soluție extrem de inovatoare și necesară pentru clienții din Moldova. De asemenea, răspunde angajamentului maib în materie de sustenabilitate, făcând serviciile noastre mai incluzive pentru cei din locații îndepărtate. Mulțumesc echipei maib care a muncit din greu pentru a face posibil acest lucru.” 

Creșterea rapidă a gradului de adopție digitală
Aplicația mobilă a maib, maibank, a fost elementul cheie de creștere a transformării digitale, ajungând la 500 de mii de utilizatori în ultimul trimestru, ceea ce înseamnă peste jumătate din baza totală de clienți retail maib, reprezentând o creștere de 41% de la an la an. Volumul plăților prin maibank a crescut cu 81% în trimestrul al doilea al anului 2023. După număr, 45% din creditele retail și 59% din depozitele retail în trimestrul doi al anului 2023 au fost contractate online. Pe lângă aplicația mobilă, maib oferă o infrastructură completă de plată și achiziție cu peste 1 milion de carduri în circulație și peste 13,5 mii de puncte de plată în țară. Maib își dezvoltă, de asemenea, propriile ecosisteme digitale, inclusiv piețe pentru imobiliare și auto, CasaHub și DriveHub, cu peste 20 de mii de anunțuri și peste 100 de mii de vizitatori unici lunar, conform datelor din iunie 2023.

Acest site folosește cookies. Prin continuarea navigării, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Ok