Moldova Agroindbank, în parteneriat cu Endava Moldova, a realizat un salt calitativ în domeniul e-bankingului
BC „Moldova Agroindbank” SA a produs o relansare de sistem şi o actualizare importantă a serviciilor bancare oferite la distanţă, integrîndu-le într-o platformă unică şi performantă - „Bank Flex MultiChannel”. Proiectul a fost realizat graţie unui parteneriat frumos între două companii autohtone, lideri în domeniile de activitate, - BC „Moldova Agroindbank” SA şi „Endava Moldova”. Acesta se încadrează în strategia de înaintare masivă pe piaţa serviciilor bancare la distanţă, oferite de BC „Moldova Agroindbank” SA, poziţionînd banca în calitate de instituţie înalt tehnologizată. Totodată, realizarea în cauză se încadrează în conceptul lansat de Centrul de Guvernare Electronică privind extinderea spectrului de produse şi servicii bancare care pot fi prestate la distanţă.
Proiectul „Bank Flex Multi-Channel” realizat de MAIB cu suportul Endava Moldova include canale de acces la serviciile bancare, atît pentru persoane fizice cît şi juridice, prin intermediul Internetului, Telefonului Mobil, prin SMS şi Telefon fix, bazate pe o platformă unică. Independent de canalul de acces, prin această platformă sînt disponibile toate tipurile de transferuri din/în conturi curente, de card sau depozit, în lei sau valută, achitarea creditelor, mărfurilor şi serviciilor către furnizori, operaţiunile forex, consultarea stării conturilor, obţinerea extraselor din conturi şi a informaţiei privind cursurile valutare, etc. Serviciile prestate prin „Bank Flex” oferă un grad sporit de securitate şi sînt disponibile 24 din 24 de ore, reprezentînd o platformă comodă, flexibilă şi sigură de deservire la distanţă.
Pentru o comoditate mai mare a clienţilor, Moldova Agroindbank a sistematizat toate serviciile oferite la distanţă în meniul „MAIB ON-LINE” accesibil pe pagina de start a băncii www.maib.md. „MAIB ON-LINE” întruneşte funcţiile unei „filiale virtuale” pentru clienţii băncii care au posibilitatea să beneficieze de o mare parte de servicii la distanţă, fără a vizita banca. „MAIB Online” conţine soluții comode și accesibile de pe orice dispozitiv conectat la Internet, pentru gestionarea eficientă a conturilor sale la distanţă.
MAIB a pus la dispoziţie clienţilor săi şi alte servicii cum ar fi Extrasele Electronice care oferă posibilitatea obţinerii extraselor din cont pentru o zi sau perioadă nemijlocit de pe PC-ul, iPad, telefonul mobil, extrasul fiind protejat cu semnătură digitală.
Cererile Electronice reprezintă o soluţie bancară inedită pentru piaţră, deoarece MAIB a fost prima şi este, deocamdată, unica bancă din Moldova, care a pus la dispoziţia clientului serviciul de autorizare cu aplicarea Semnăturii Mobile. Serviciul dat permite abonarea la produse bancare în spaţiul virtual - direct de pe pagina web a băncii. Utilizînd „Semnătura Mobilă”, clienţii băncii pot beneficia de un şir de servicii bancare, precum: abonarea la serviciul SMS-Banking; depunerea cererii de reemitere a cardului bancar şi depunerea cererii de închidere a contului de card bancar. Gama serviciilor care vor fi disponibile prin aplicarea „Semnăturii Mobile” se va extinde în continuare.
Natalia VRABIE, Preşedintele Comitetului de Conducere al BC „Moldova Agroindbank” SA: „Într-o lume dinamică, generatoare a deficitului acut de timp şi a aşteptărilor crescînde din partea clienţilor, dezvoltarea businessului bancar tot mai mult se bazează pe tehnologii informaţionale inteligente. Este un proces indispensabil al “e-fenomenului” dar şi al businessului bancar contemporan. Fireşte, ascensiunea BC „Moldova Agroindbank” SA la fel are la bază soluţii inovatoare de ultimă generaţie menite să perfecţioneze procesul de deservire a clienţilor aducîndu-le servicii tot mai utile, comode, sigure şi flexibile. Ultimele realizări ale MAIB în domeniul E-bankingului se încadrează în strategia de dezvoltare a băncii în baza unor soluţii moderne înalt performante şi reconfirmă capacitatea de a pune la dispoziţia clienţilor cele mai comode şi actuale soluţii care să le faciliteze viaţa şi activitatea”.
Vasile NEDELCIUC, Președinte al Consiliului Director „Endava Moldova”: „Economia și atractivitatea unei țări astăzi se măsoară și prin nivelul atins de digitalizare a serviciilor. Într-o țară care aspiră la calitatea de membru al UE, cu un număr impresionant de cetățeni aflați la muncă peste hotare sau deplasându-se frecvent peste hotare, cu o generație tînără a Internetului foarte activă, serviciile bancare „la distanță”, accesibile de oriunde și oricînd, reprezintă o necesitate-cheie. Aceste servicii vor schimba viața directorilor/managerilor de companii și instituții, care vor putea, de azi înainte, pleca în deplasări în teritoriu sau peste hotare oricînd o cere afacerea sau procesul de lucru, ne mai fiind forțați să fie „acasă” în zilele de achitare a salariilor, a diverselor plăți către furnizori etc. MAIB a ajutat Republica Moldova să facă un pas important către modernitate. Mă aștept ca odată cu lansarea acestor servicii bancare va crește mai repede comerțul electronic, mobilitatea oamenilor și a afacerilor.”
Iurie ŢURCANU, Director-adjunct, Centrul de Guvernare Electronică: „ Aceste servicii se pretează perfect la agenda de e-Guvernare care promovează aplicarea tehnologiilor inteligente în vederea simplificării interacțiunii dintre cetățeni și instituții, creșterii standardelor de viață în Republica Moldova și sporirii competitivității țării pe plan mondial.”
BC Moldova Agroindbank SA este liderul sistemului bancar al Republicii Moldova. În calitate de bancă universală, Moldova Agroindbank prestează o gamă variată de produse şi servicii de calitate, atît persoanelor fizice cît şi celor juridice. Moldova Agroindbank a obţinut rezultate remarcabile, creîndu-şi în cei 21 de ani de activitate o reputaţie excelentă printre clienţii şi partenerii săi, graţie stabilităţii financiare, rentabilităţii capitalului şi a managementul corporativ eficient. Moldova Agroindbank şi-a construit un nume atît în ţară cît şi peste hotarele ei. An de an, rezultatele obţinute de către bancă au fost apreciate de numeroase publicaţii internaţionale precum Euromoney, Global Finance, Finance Central Europe and World Finance etc.
Endava este o companie privată de servicii cu peste 1.000 de angajaţi la nivel de grup, în Marea Britanie, SUA, România şi Moldova. Cu o cifră de afaceri anuală de 29,8 milioane de lire sterline / 37 de milioane de Euro, compania s-a impus ca un lider în furnizarea serviciilor IT. Având 250 de angajaţi în Chişinău, Endava, una din cele mai mari companii IT din Moldova. La moment compania livrează din Moldova în jur de 50 de proiecte în principal pentru clienți din sectorul financiar şi servicii online din SUA şi Marea Britanie, dar și proiecte destinate clienţilor locali din sectorul bancar şi cel public.
Centrul de Guvernare Electronică este o instituție publică înființată de către Guvernul Republicii Moldova în august 2010, pentru ca cetățenii R. Moldova să beneficieze de informații și servicii publice în regim non-stop, iar autoritățile să asigure transparența actului de guvernare, prin utilizarea și promovarea tehnologiilor informaționale în sectorul public. Centrul de Guvernare Electronică este responsabil de elaborarea și aplicarea agendei de e-transformare, care include, printre altele, dezvoltarea platformei naționale de guvernare electronică și a sistemului electronic național, crearea serviciilor digitale și creșterea accesului populației la servicii publice digitale. Centrul de Guvernare Electronică activează în conformitate cu cele mai bune practici internaţionale, în parteneriat cu Banca Mondială, Agenţia SUA pentru Dezvoltare Internaţională (USAID), Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD), sectorul privat, societatea civilă şi funcţionarii publici din Republica Moldova.