„ SUNTEM PREGĂTIŢI PENTRU NOI PERSPECTIVE”

Dle Cebotari, povestiţi-ne ce reprezintă la momentul actual această instituţie, Moldova Agroindbank?

Moldova Agroindbank înseamnă un brand puternic, capital robust, cote importante pe piaţă, eficienţă operaţională, o echipă implicată, un portofoliu al clienţilor – solid şi de calitate. Băncii îi revine un rol-cheie pe piaţa bancară autohtonă,
instituţia dispune de o reţea extinsă de filiale şi agenţii, aplică cele mai moderne tehnologii pentru desfăşurarea afacerilor şi deservirea clienţilor. Noi suntem o organizaţie stabilă, de încredere, suntem orientaţi spre inovaţii şi menţinerea unui mediu dinamic de dezvoltare.
Totodată, este necesar de a înţelege că e imposibilă existenţa şi dezvoltarea permanentă doar din contul unui set standard de avantaje concurenţiale, oricât de puternice ar fi acestea, or se produc schimbări în conjunctura locală, cea regională, mediul extern se schimbă din cauza că este anticipată o reducere a ritmurilor de creştere. Banca noastră a prins puteri şi, în aceste condiţii, se poate dezvolta stabil şi eficient încă o perioadă foarte îndelungată. Însă aceşti factori sunt totuşi insuficienţi pentru a manevra în fluxul modern de condiţii, provocări şi riscuri. Pentru acestea este necesară o strategie flexibilă, rezistentă la diferite situaţii şi condiţii, una care să genereze permanent noi atuuri de perspectivă. Graţie suportului Consiliului Băncii, adică al acţionarilor, am reuşit să elaborăm anume o astfel de strategie care cuprinde perioada anilor 2014‑2016. Ştiţi ce este important pentru bancă şi îmbucurător pentru mine? Faptul că acest lucru a devenit posibil graţie faptului că s-a schimbat filozofia de gestiune caracteristică noii echipe de top-manageri, aceasta însemnând o abordare inovativă, de creaţie, flexibilitate în ceea ce ţine de conştientizarea, prevenirea riscurilor şi reacţionarea la ele…

>>> S-a împlinit exact un an de când aţi fost ales de către adunarea generală a acţionarilor în funcţia de preşedinte al Comitetului de Conducere. Care sunt performanţele principale ale băncii din ultimul an?

Sarcina noastră principală în calitate de cea mai apropiată bancă de client întotdeauna a constat în satisfacerea aşteptărilor clientului prin produse şi servicii de calibru ce corespund specificului acestora şi cerinţelor de pe piaţă. În acest sens, pe parcursul ultimului an, am lansat o serie de produse prevăzute pentru segmente diferite. Pentru clienţii de categoria VIP, am oferit un card bancar de clasa Premium, MasterCard Platinum, şi cardul Priority Pass, acesta din urmă oferind un spectru enorm de priorităţi în întreaga lume. În plus, pentru toţi deţinătorii cardurilor noastre oferim un serviciu unic, cash-back, ceea ce presupune că o parte din banii cheltuiţi pentru cumpărături este returnată pe contul deţinătorului de card. Aceasta înseamnă că, în premieră pe piaţa bancară din Moldova, un simplu card bancar a devenit, totodată, şi un card de discount. La capitolul carduri am mers şi mai departe, astfel instituţia noastră a fost certificată cu dreptul de utilizare a Contactless MastercСard PayPass, adică a tehnologiei contactless (non-contact) de utilizare a cardurilor. În general, în activitatea noastră punem accentul pe dezvoltarea tehnologiilor bancare moderne. Am continuat să dezvoltăm sistemul de deservire la distanţă InternetBanking M@IB şi am dezvoltat sistemul MobileBanking M@IB, am deschis cca 20 de zone de autodeservire. Dezvoltarea reţelei fizice a continuat prin deschiderea a 15 agenţii noi. Finalmente, în prezent Moldova Agroindbank dispune de cea mai ramificată reţea de distribuţie, care include 70 de filiale, 39 de agenţii, un centru de deservire, 191 de АТМ-uri şi peste 2600 de POS-terminale. La moment, în Moldova nu există nicio zonă care să nu fie acoperită de serviciile bancare oferite de Moldova Agroindbank. În paralel, specialiştii noştri au adaptat produsele bancare existente la rigorile pieţei, făcându-le şi mai atractive pentru clienţi.

Dacă e să recurgem la limbajul cifrelor, atunci voi menţiona că am încheiat anul 2013 cu un profit-record pentru piaţă, de 325 mln. de lei, sau cu 7 la sută mai mult decât profitul obţinut în 2012. Apropo, dispunem deja de date şi mai noi
despre profit pe care le consider destul de relevante. Astfel, în primele cinci luni ale anului 2014 profitul net al Moldova Agroindbank a constituit cca 156,42 mln. de lei, ceea ce este cu peste 20 la sută mai mult decât în perioada de referinţă a anului precedent.

Citește articolul: vipmagazin.md

Acest site folosește cookies. Prin continuarea navigării, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Ok