maib investește în angajații săi și deschide maib academy

Aproape trei mii de angajați ai maib, dar și cei care vor să devină membri ai echipei, au ocazia să se perfecționeze sau să deprindă competențe noi și aprofundate în cadrul maib academy. Deși și-a început activitatea abia ieri, unele cursuri deja se bucură de mare popularitate.

Maib academy este o idee inovativă pentru Republica Moldova, atât pentru oportunitatea de profesionalizare cu costurile acoperite de angajator, cât și pentru că o parte din cursuri vor avea loc în laboratoare care imită în totalitate activitatea unei sucursale. „Vrem ca fiecare angajat să se simtă competent, încrezut, să ofere cele mai bune servicii, la cea mai înaltă calitate clienților noștri”, spune cea care a pus pe roate academia împreună cu echipa ei – Svetlana Bodaci, Directoarea Resurse Umane maib.

Giorgi Shagidze, Președintele maib și Svetlana Bodaci, Directoarea Resurse Umane maib

Academia dispune de o ofertă amplă de cursuri pentru angajați. Cursurile de specializare sunt nișate pe domenii precum protecția datelor cu caracter personal sau prevenirea spălării banilor și a situațiilor de fraudă. Academia maib are și cursuri disponibile pentru cei care nu interacționează direct cu clienții. Este vorba de programe pentru dezvoltarea abilităților de comunicare, de negociere, de prezentare, soluționarea situațiilor dificile și altele.  

„Oferta de cursuri va fi extinsă. Obiectivul nostru este să asigurăm continuu această instruire și să fim pregătiți atunci când angajatul va zice «simt că nu este suficient nivelul pe care-l am acum»”, asigură Directoarea Resurse Umane maib. Chiar astăzi, cel puțin 70 de angajați învață limba engleză în afara orelor de lucru în cadrul companiei maib. Semn că aceste cursuri sunt printre cele mai populare este și faptul că urmează a mai fi formate alte două grupe a câte 12-15 persoane pentru cei care vor să-și îmbogățească cunoștințele în limba engleză. 

Spații care imită locul de muncă 
Academia maib se află în incinta Sucursalei „Gheorghe Asachi” și  este atractivă datorită sălilor și laboratoarelor în care urmează să aibă loc studiile. Simultan pot fi instruiți 80 de angajați.

Numele fiecărei săli de training este inspirat din structurile agile create la maib – orchestre, banduri, acorduri și temele muzicale utilizate de bancă, cum ar fi cardurile maib gama. 

Sala „Hip-Hop” este un spațiu transformer, unde pot fi organizate conferințe, traininguri comportamentale sau ședințe cu o capacitate de până la 50 de persoane. 

Sala „Classic” sau sala „Laborator” este amenajată ca o sucursală reală (și mai exact, ca parterul sucursalei Gheorghe Asachi) unde vor fi simulate procesele de lucru. Masa de lucru și imprimanta sunt exact acolo unde angajatul le va găsi când va merge la locul de muncă. „Așa noi asigurăm acel prim pas în pregătirea colegilor noștri și ca scopul final să fie atins – clientul să aibă o experiență excelentă de deservire”, povestește Svetlana Bodaci. 

Sala „Rock” este spațiul unde are loc „asamblarea” și testarea noilor traininguri de către echipa de traineri ai băncii și de experții invitați. 


Sala „Techno” este un spațiu inovativ, dotat cu calculatoare performante care permit instruirea angajaților utilizând softurile și aplicațiile de ultimă generație, folosite inclusiv în cadrul rețelei de sucursale și agenții maib. 

Marina este proaspăt angajată la maib, revenită din concediul de maternitate. Lucrează în sucursala din Sîngerei, dar a fost invitată la cursurile de perfecționare. Compania a asigurat cazarea tinerei și toate cheltuielile de trai pentru această perioadă.

„Lucrez la maib de curând și am mari așteptări de la aceste cursuri de perfecționare. Este un nou început pentru mine, pentru cariera mea. La finele cursurilor voi fi o specialistă mai bună.” 

Marina este proaspăt angajată la maib, revenită din concediul de maternitate. Lucrează în sucursala din Sîngerei, dar a fost invitată la cursurile de perfecționare. Compania a asigurat cazarea tinerei și toate cheltuielile de trai pentru această perioadă.

„Lucrez la maib de curând și am mari așteptări de la aceste cursuri de perfecționare. Este un nou început pentru mine, pentru cariera mea. La finele cursurilor voi fi o specialistă mai bună.” 

Update culturii organizaționale

Maib nu se oprește doar la potențialii candidați și la noii angajați. Banca încurajează angajații care vor să-și schimbe activitatea, să o facă în interiorul companiei. „Noi avem foarte multe structuri și aproape toate profesiile – IT, marketing, dezvoltare produse și altele. Academia maib îl va putea instrui și va dezvolta module care să susțină învățarea coninuă pe tot parcursul vieții”, explică Svetlana Bodaci, Directoare Resurse Umane maib

În același timp, compania pune clientul în centrul atenției. Giorgi Shagidze, Președintele maib, spune că pentru asta se face activ update culturii organizaționale din punct de vedere al transparenței, al flexibilității și al inovației. „Acum sunt doar niște cuvinte. Dar angajații trebuie să înțeleagă ce înseamnă ele în viața cotidiană, când își fac munca și când lucrează cu clienții noștri. Prin tot ceea ce facem, ne propunem să creăm experiențe mai bune, de nivelul următor clienților noștri, iar trainingurile la care invităm experți naționali și internaționali sunt componente indispensabile în acest sens.” 

Maib a fost desemnată la începutul anului 2022 de o platformă specializată în joburi drept unul dintre cinci cei mai buni angajatori din țară. Compania este și preferata studenților din Moldova, și cel mai bun angajator și cel mai cunoscut brand de angajator din 12 companii propuse. 

Источник:  moldova.org

 

 

Acest site folosește cookies. Prin continuarea navigării, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Ok