Cel mai discutat brad din capitală are mai multe de spus decât pare la prima vedere. Care este istoria lui.

Printre multitudinea de brazi stufoși, naturali sau artificiali, încărcați cu globuri și luminițe de toate culorile, unul a reușit totuși să iasă în evidență. Parcă făcut din plăci de gheață bine șlefuite ce levitează cu ușurință, bradul din capătul de jos al străzii pietonale din Capitală a reușit să uimească plăcut toată lumea care a avut ocazia să-l vadă. Familii cu copii, cupluri îndrăgostite sau oameni ce își așteaptă troleibuzul spre casă în pofida frigului de afară nu ezită să se oprească pentru câteva clipe pentru a face fotografii lângă brad. 

Deja al treilea an banca maib decorează zona din apropierea oficiului central, de la intersecția străzilor Constantin Tănase și Eugen Doga, făcând orașul Chișinău mai frumos de sărbători, iar în această iarnă instituția a decis să creeze ceva ieșit din tipare. „Întrucât, în 2021, maib a trecut la o nouă etapă de dezvoltare, am optat pentru decorațiuni în stil modern și mai digital care vor reflecta misiunea noastră și valorile pe care le-am adoptat în strategia actualizată a băncii”, spune Iulia Bogușevschi, Șefa departamentului comunicare corporativă maib

 

Designul inovator și minimalist al decorațiunilor de iarnă face aluzie la planurile de viitor ale maib. „În 2022, banca se va axa pe digitalizare, de aceea am ales ceva diferit decât s-ar aștepta clienții, dar în același timp ceva simplu și ușor, acesta fiind unul dintre principiile noastre. Vrem ca totul să fie simplu, ușor, transparent, inovator, dar și cu emoții frumoase, atât în comunicarea cu clienții, cu partenerii băncii, cât și în comunicarea dintre angajații maib”, adaugă Iulia Bogușevschi.

O altă atracție pentru locuitorii și vizitatorii Chișinăului sunt cifrele volumetrice ce ilustrează anul 2022 care este tot mai aproape. Culoarea verde mentol nu este întâmplătoare – ea simbolizează prospețimea, un nou suflu și optimismul de care avem atât de mare nevoie în anul ce vine. Tot din acest motiv, nuanța de verde a devenit noua culoare a brandului maib.

Decorațiunile au fost realizate de la zero în timp record. Studioul Art Garage a acceptat provocarea, iar de la concept la instalarea în centrul capitalei au trecut doar două săptămâni. Acest lucru a fost posibil datorită unei echipe creative care a reușit să transpună în realitate ideile maib. „Pentru a crea decorațiunile am analizat minuțios valorile companiei, astfel conceptul are la bază valorile pe care le promovează maib în contextul rebrandingului: putere, transparență, grijă față de client, dorința de modernizare și creștere”, afirmă Iana Stahi, manageră creativă în cadrul studioului Art Garage.

Designera spune că atunci când echipa crează un concept, ea nu se orientează după tendințe, cel mai important fiind mesajul pe care vor să îl transmită prin intermediul formelor și materialelor utilizate. „Sursa principală de inspirație sunt clienții noștri”, spune Iana Stahi. 

Conceptul decorațiunilor este desăvârșit de detalii ce pot trece neobservate. Utilizarea liniilor drepte semnifică un drum corect și ambiție. Noaptea putem avea impresia că plăcile levitează. În realitate, însă, construcția are la bază o carcasă de metal. Astfel, în spatele  unei aparente simplități, stă o bază puternică și multă muncă. Albul imaculat este asociat nu doar cu venirea iernii, ci și cu transparența, una dintre valorile de bază ale maib

Iana recunoaște că urmărește tendințele din diverse orașe europe și și-ar dori ca în oraș să existe mai multe puncte de atracție și decorațiuni urbane originale. „Ne bucurăm atunci când companiile mari susțin artiștii, oamenii creativi, pentru a contribui împreună la dezvoltarea Chișinăului, dar nu doar companiile trebuie să pună umărul la asta. Orașul nostru depinde de fiecare dintre noi, simpli cetățeni, instituții de stat, antreprenori, companii”,  afirmă designera.  

Bradul și decorațiunile de la intersecția străzii pietonale au devenit doar în câteva zile subiect de discuție pe rețelele sociale. „Spre marea noastră bucurie, bradul a fost apreciat, majoritatea comentariilor pe care le-am văzut pe rețelele sociale au fost pozitive, fiind apreciat bunul gust și eleganța. Cel mai mult ne bucurăm atunci când vedem zi de zi o mulțime de oameni care vin să facă fotografii lângă decorațiuni. Pentru noi aceasta este cea mai mare apreciere”, spune zâmbind Iulia Bogușevschi. 

Într-adevăr, bradul instalat de maib este martorul a foarte multe scene înduioșătoare. O mamă încearcă să-i prindă într-o fotografie pe cei doi fii care se zbânțuie printre cifrele 2022, o gașcă de tineri se oprește rapid să tragă un selfie lângă bradul parcă glaciar, o bătrână ieșită la plimbare cu câinele său încetinește ca să admire întregul tablou, dar cea mai frumoasă scenă e, totuși, cuplul care se sărută timid pe fundalul cifrelor luminoase 2022. De parcă și-ar pune o dorință și ar spera să se întâmple – poate anul care vine o fi mai bun.

Источник: moldova.org

Acest site folosește cookies. Prin continuarea navigării, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Ok