Experiența angajaților maib care lucrează în schimburi: program flexibil și sporuri salariale

Tendințele și stilurile de viață s-au modificat rapid în ultima vreme. Împreună cu această schimbare, modul în care o persoană vrea să lucreze se schimbă în mod natural. În prezent, nu ne mai uităm la munca noastră doar ca fiind o sursă de venit prin care ne satisfacem nevoile. Ba din contră, oamenii, acum sunt nevoiți să găsească un echilibru între viețile personale și responsabilitățile de la locul de muncă. Aceștia își doresc să fie independenți din punct de vedere financiar, dar în același timp, este important pentru ei să aibă și timp liber pe care să îl poată petrece într-un mod plăcut. Din aceste motive, mulți angajați din țara noastră optează pentru munca în schimburi. În acest articol îți explicăm ce prevede acest concept, iar mai mulți lucrători care aplică această formă de activitate vorbesc despre avantajele pe care le are munca în ture.

Descoperă în acest blog experiența angajaților maib din cadrul Contact Center.
Pavel Martînov are 26 ani și activează în echipa Contact Center maib de nouă luni. În toată această perioadă, tânărul a activat atât în schimburile de zi, cât și în cele de noapte.

„Am activat practic în toate turele, de la 24:00 la 8:00 dimineața, între 8:00-17:00, 13:00-22:00 și 15:00-24:00. Acest program flexibil îmi oferă șansa să am mai multe activități și să-mi pot gestiona mai eficient timpul”, declară Pavel.

Datorită programului său de muncă flexibil, angajatul își face în paralel studiile la Universitatea Liberă Internațională din Moldova, la facultatea de Drept. Mai mult, Pavel s-a înscris și la școala auto, iar la lecțiile de șoferie merge regulat. 

„Turele permit gestionarea altor activități și favorizează evoluția în viața de zi cu zi. Pentru mine, de regulă, tura care începe la 8:00 dimineața este cea mai convenabilă. Atunci când am de soluționat prin oraș mai multe chestiuni, îmi convine și o altă tură. În luna august și începutul lunii septembrie am lucrat doar în turele de zi, până acum, două luni am lucrat în schimbul de noapte”, menționează Pavel. 

Și Cătălinei State, munca în Contact Center maib îi oferă posibilitatea să studieze concomitent la facultatea de Științe economice și contabilitate de la ULIM. Tânăra de 20 de ani este responsabilă de preluarea apelurilor din partea clienților.

Avem un program de muncă flexibil, aceasta este foarte bine. Odată ce Contact Center activează 24/24, ai posibilitatea să-ți stabilești un program de muncă conform necesităților pe care le ai. Activez 8 ore pe zi,  o oră este pauza de masă. Eu mai mult lucrez în schimburile de zi. Au fost ture în care am lucrat de la ora 15:00 până la 24:00. Învăț și la universitate, la frecvență redusă. Este foarte avantajos să-ți gestionezi activitățile zilnice și munca”, spune Cătălina.

Și pentru Daniel Bulachi, un tânăr de  22 ani, programul de muncă în schimburi este avantajos.
„Îmi place, este un început de carieră foarte bun. Am acumulat multe cunoștințe în domeniul financiar. Lucrez în conformitate cu graficul stabilit de manageri, dar orarul de muncă este flexibil, uneori încep lucrul la 8:00, alteori la 9:00. În unele zile pot lucra de la 13:00 până la 22:00. Încă nu am lucrat în turele de noapte”, afirmă Daniel.

Iar Maria Babcenco, o tânără de 22 ani, activează în Contact Center maib de doi ani. Acum este responsabilă de procesarea adresărilor clienților și acordarea suportului, inclusiv informațional, online. În trecut însă, timp de nouă luni, a fost responsabilă de recepționarea apelurilor clienților și activa în schimburi.

„Momentan, programul meu de muncă este de luni până vineri, de la 9:00-18:00. Am lucrat anterior în schimburi, cel mai târziu cred că până la 21:00. Dar, în aceste cazuri, începeam munca la 12:00 sau 13:00. Este un program de muncă flexibil, inclusiv pentru persoanele care-și fac studiile, este destul de avantajos. Lucrul în schimburi îți oferă multă experiență”, declară Maria.

Graficul de muncă al angajaților este stabilit lunar, de către team leader, în urma discuțiilor cu aceștia. 
„Noi facem o statistică și analiză. Turele mereu se schimbă pentru ca oamenii să nu se plictisească, să aibă posibilitatea de a-și soluționa chestiunile personale. Un om nu poate mereu să lucreze în același schimb. Dacă un angajat are nevoie să-și schimbe tura, noi agreem și încercăm să ajungem la un numitor comun, ca să fie bine pentru toți. Contează și turele să fie asigurate cu personalul necesar, dar și angajatul să reușească să-și soluționeze planurile personale. Graficul se schimbă în fiecare lună. Înainte de a-l crea, adunăm toate solicitările din partea angajaților privind disponibilitatea lor de muncă. Ne consultăm cu ei de fiecare dată”, specifică Ecaterina Braga, team leader, suport clienți maib

Angajații pot opta pentru un program atât full-time, cât și part-time. „Turele încep de la 7:00 sau 7:30 și, corespunzător, se activează câte 8 ore full-time și 6 ore part-time. Dacă un angajat lucrează o noapte, o zi, respectiv va avea două zile libere să se odihnească. Turele de noapte sunt achitate suplimentar, de la ora 22:00. Tot de la această oră, le oferim și tichete de taxi, pentru a pleca acasă în siguranță, cu transportul organizat de bancă”, menționează Natalia Rabei, specialist Resurse Umane maib.

Pe lângă posibilitatea de a-și alege un program optim de muncă, angajații beneficiază lunar de bonusuri, iar trimestrial li se achită orele lucrate extra-program.  
„Bonusul de performanță se oferă la fiecare sfârșit de lună, pe lângă salariu. Acest bonus este stabilit în baza mai multor criterii, în funcție de testul lunar, numărul de apeluri, rata de apeluri soluționate. Acest bonus de performanță poate ajunge până la 150%. Eu la fel am activat în această echipă și chiar după trei luni am avut posibilitatea să depășesc norma de lucru lunară de până la 150%. Eram mai motivată din bonus, decât din salariu ca să mă autodepășesc în fiecare lună. În plus, după jumătate de an, are loc o creștere profesională pentru angajați”, mai adaugă Natalia Rabei.

Reprezentanții maib spun că sunt în căutare de angajați, dornici să lucreze în schimburi. „Noi, în cadrul Contact Center avem locuri disponibile atât pentru echipa de suport, care lucrează și în turele de noapte, și în turele de zi, cât și în echipa telesales, care se ocupă cu vânzarea creditelor la telefon. La moment, în echipa de suport clienți sunt 42 de angajați și în echipa telesales sunt 26. Per total, noi preconizăm să avem 79 de poziții acoperite”, punctează Natalia Rabei, specialist Resurse Umane maib.

Așadar, modul în care un om este mulțumit de munca sa îi influențează în mod clar viața personală. Dacă este bine motivat, nu este expus la situații stresante și are suficient timp liber, nu doar că va crește calitatea vieții, dar, de asemenea, și performanța în sine.

Acest site folosește cookies. Prin continuarea navigării, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Ok