Close
Investments
Capital market
Deposits
Clasic Clasic+
Capital market services
Capital market services
M@IB Online
InternetBanking MobileBanking eStatements ElectronicApplications MultifunctionTerminals
E-commerce

E-commerce

  • Comerţul online este activitatea de cumpărare/vînzare a mărfurilor şi serviciilor prin intermediul Internetului

  • Comerţul online se caracterizează prin disponibilitatea de a cumpăra non-stop şi evitarea aglomeraţiei din magazinele clasice

  • Numărul magazinelor online este în continuă creştere şi putem cumpăra în mediul internet orice produs ne dorim

  • Cumpărăturile online încep să cîştige din ce în ce mai mulţi adepţi

  • Este mai ieftin să plăteşti online (cost 0) decît să scoţi banii de la ATM


Doriţi să cumpăraţi un produs sau serviciu de pe Internet şi nu ştiţi cum? Este foarte simplu.
Sunt doar cîţiva paşi de urmat:
 
PASUL 1

Apăsaţi butonul “Adaugă în coş” (sau “Cumpără”) din dreptul produsului/serviciului pe care doriţi să îl cumpăraţi. Unele site-uri afişează conţinutul coşului de cumpărături, altele nu. Urmaţi instrucţiunile pentru fiecare caz în parte.
În continuare, comerciantul vă va solicita completarea unui formular cu adresa de livrare şi informaţiile necesare pentru facturare. Unele site-uri cer să vă înregistraţi şi să introduceţi o serie de date de identificare înainte de a continua procesul de cumpărare. Veţi primi un nume şi o parolă care vă va da acces într-un cont unde de cele mai multe ori veţi putea vedea istoricul comenzilor dvs. şi veţi putea urmări comanda.
 

 
PASUL 2

Alegeţi modalitatea de plată prin cardul de credit/debit.

În cazul plăţilor online prin card, urmează o pagină securizată, aparţinînd procesatorului, unde veţi introduce datele cardului cu care doriţi să achitaţi comanda.

Datele necesare realizării tranzacţiei sunt:
  • numele de pe card;

  • numărul cardului - cele 16 numere de pe faţa cardului *

  • data expirării - care se află tot pe faţa cardului (Exemplu: 09/14 - luna/anul);

  • codul CVV2 sau CVC2 **


Unde pot găsi numărul cardului?

Numărul cardului este format din 16 cifre şi începe cu cifra 4 sau 5 sau 6. În cazul în care pe card nu sunt tipărite toate cifrele sau nu se vede numărul complect, puteţi contacta serviciul suport clientelă pentru a afla numărul integral al cardului. Tel: 0 (22) 450603
 


Ce este CVV2 sau CVC2?

CVV2/CVC2 este un cod de securitate din 3 cifre tipărit pe spatele cardului şi/sau în PIN PLIC primit de la bancă. Numărul apare în zona cu semnătura dvs, cu litere inclinate la stînga (vezi exemplu). Acest cod este un element de siguranţă suplimentar pentru validarea unui card autentic într-o tranzacţie.
 
PASUL 3

Dacă informaţiile furnizate sunt corecte şi dacă în contul de card aveţi fonduri suficiente, veţi primi un mesaj de aprobare a tranzacţiei. În acest moment suma aferentă tranzacţiei este blocată (nu o puteţi folosi), fără a fi incă debitată de pe cardul Dvs.
 
PASUL 4

Comerciantul este notificat de aprobarea comenzii şi pregateşte livrarea. După efectuarea livrării şi notificarea acesteia către procesator, se debiteaza efectiv suma blocată de pe cardul dumneavoastră. Atunci cînd trimiteţi o comandă online, completaţi cu atenţie toate datele personale cerute în formularul de comandă.

Un aspect foarte important este adresa de email unde veţi primi toate detaliile referitoare la comanda dumneavoastra, precum şi comunicările ulterioare cu comerciantul la care aţi plasat comanda. La încheierea comenzii aveţi posibilitatea de a tipări factura care va conţine toate detaliile tranzacţiei.
 

 
 

Sunt acceptate spre plată toate cardurile BC Moldova-AgroindBank emise sub siglele sistemelor de plăţi Visa Inc. si MasterCard W.W., inclusiv Visa Electron şi Cirrus/Maestro.
 

Am card in Lei Moldovenesti (MDL), pot achita cu el cumpărături în internet magazine cu preţuri în EUR/USD ?

Puteţi achita cu cardul Dvs în orice valută, conversia se efectuează automat la data decontării la cursul operaţiunii cu carduri emise de BC “Moldova-AgroindBank” S.A.
Pentru a evita conversia şi a spori securitatea plăţilor, puteţi deschide un card separat în EUR şi/sau USD - MasterCard Virtual.

Cardul meu nu a fost acceptat la plată. De ce?

Există mai multe situaţii în care cardul Dvs poate fi refuzat la plată. Cea mai frecventă situaţie este lipsa fondurilor pe card. Trebuie să alimentaţi cardul cu fonduri sau să verificaţi dacă cardul nu este expirat.

În cazul în care aveţi suficiente mijloace în cont şi cardul este activ, trebuie să apelaţi suportul băncii la numerele de telefon înscrise pe card. Pentru cardurile BC “MoldovaAgroindbank”, apelaţi la numărul +373 (22) 450603.

Eroare datorată cardului
  • Cardul nu este destinat plăţilor online

  • Banca care vă gestionează contul a interzis utilizarea online a cardului

  • Nu se permite utilizarea cardurilor

  • Datele cardului (numărul cardului, data expirării, codul prezent pe banda rezervată semnăturii) au fost introduse greşit

  • Cardul a expirat
 Eroare datorată contului
  • Nu există fonduri suficiente pentru efectuarea tranzacţiei.

  • Suma tranzacţiei depăşeşte suma limită alocabilă cumpărăturilor.
 Eroare datorată conexiunii la internet  
  • Poate că s-a întrerupt conexiunea în timpul tranzacţiei. Vă rugăm să încercaţi din nou!

  • Tranzacţia a eşuat din cauza depăşirii duratei alocate. Vă rugăm să încercaţi din nou!
Eroare de natură tehnică

În cazul în care nu puteţi să vă întoarceţi de la pagina cu plăţi la pagina comerciantului/furnizorului de servicii, tranzacţia va eşua.
Dacă v-aţi reîntors de la pagina de plăţi, dar aţi apăsat butonul "Înapoi", "Reîncărcare" sau "Reîmprospătare" al programului de navigare, sistemul refuză în mod automat tranzacţia din motive de securitate.

Atenţie! De obicei, cauza tranzacţiei nereuşite este afişată pe pagina cu plăţi.>


AVANTAJELE CUMPĂRĂTURILOR ONLINE
Preţuri mai mici

De obicei magazinele virtuale oferă bunuri şi servicii la preţuri mai mici decît magazinele clasice, deoarece sunt costuri reduse de mentenanţă a magazinului online (din costul produselor oferite spre vînzare sunt excluse cheltuielile de întreţinere a unui spaţiu comercial, chiria, amenajarea acestuia salarii etc).

Economii

Cumpărăturile online ne ajută să economisim mult mai mult decît prin reduceri şi oferte. Nu trebuie să ne deplasăm, astfel încît economisim combustibil. În unele cazuri livrările sunt gratuite sau sunt nişte sume destul de mici, pentru care nu se merită să mergem pînă la mall sau la magazinele de specialitate. Dispare problema unui loc de parcare, dar şi plata pentru parcări Apoi, din moment ce nu trebuie să ne deplasăm nicăieri, economisim şi timp pe care îl putem fructifica altfel.. Per total, cumpărăturile online ne scutesc de stres.

Economisirea timpului

Societatea este în căutarea soluţiilor pentru a valorifica mult mai bine timpul liber pentru că ritmul vieţii actuale este foarte rapid.
Cumpărăturile online vă vor lua mai puţin timp.
Nu trebuie să staţi în ambuteiaje pînă ajungeţi la magazine, nu staţi la cozi pentru a achita marfa, nu aşteptaţi să vă deservească vînzătorul, nu este nevoie să duceţi pachetele cu cumpărărtuirle deja făcute cînd doriţi să continuaţi shoppingul.
E mai comod şi cîştigaţi timp liber. Poate e unul dintre cele mai evidente avantaje. Fiind acasă, în birou, în parc, cafenea, în faţa calculatorului, aveţi posibilitatea să efectuaţi cumpărăturile. Navigaţi pe internet, faceţi comanda, faceţi plata şi primiţi comanda prin curier, poşta etc.

Comoditate

În magazinele online produsele sunt mai accesibile şi nu există limite de orar.
Unul dintre cele mai evidente avantaje ale cumpărăturilor online este comoditatea consumatorului. În faţa calculatorului suntem scutiţi de aglomeraţia dintr-un magazin, de statul la coadă. De multe ori magazinele online oferă reduceri şi promoţii pe care nu le găsim în magazine sau mall-uri.

Deschis 24h / 7 zile

Magazinele online lucrează non-stop şi nu au limite de accesare ale paginii web. Din magazinul online nu ne dă nimeni afară, nu există oră de închidere, pauză de masă sau alte restrciţii de orar. Putem face cumpărături în funcţie de propriul timp liber. Putem face întreruperi şi continua oricînd ne dorim.

Cel mai mare asortiment

În mediul internet magazinele online oferă cea mai mare gamă de bunuri şi servicii, din diferite puncte ale lumii, de la diferiţi comercianţi şi producători. Acest asortiment nu se regăseşte nici în cele mai mari Centre Comerciale. Pe internet e posibil de a vizualiza toată gama de produse din orice domeniu.
În mediul Internet există o varietate mult mai mare de produse, iar preţurile acestora pot fi comparate foarte uşor cu cele de pe alte pagini web, oferind posibilitatea de a alege cel mai bun preţ. Pe multe site-uri aveţi chiar opţiunea de a păstra produsele în coş mai mult timp (zile, săptămîni) pînă cînd vă decideţi dacă vreţi să le cumpăraţi sau nu.

Fără vînzător

Bucuria cumpărăturilor este parţial diminuată de vînzătorii vigilenţi, care ne urmăresc fiecare pas sau care, dimpotrivă, nu sunt acolo cînd avem nevoie de ei. Cumpărăturile online ne scutesc de această neplăcere. În plus, nu ne bate nimeni la cap să cumpărăm un obiect care trebuie neapărat epuizat. Alegerea ne aparţine în totalitate.


TARIFE COMERCIANŢI